آمار و اطلاعات ثبت احوال برای کشور حائز اهمیت و حیاتی است

خبرگزاری شبستان: استاندار اردبیل گفت: آمار و اطلاعات ثبت احوال کشور برای برنامه ریزی های کلان کشور حائز اهمیت و حیاتی است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اردبیل، مجید خدابخش استاندار اردبیل عصر امروز(3 دی) به مناسبت سوم دیماه روز ثبت احوال در دیدار با کارکنان و مدیران ثبت احوال استان اردبیل در سالن شیخ صفی استانداری، اظهار داشت: ثبت احوال در ارتقاء امنیت و حفظ و نگهداری اسناد هویتی مردم، وظیفه خطیر و مهمی برعهده دارد.


وی افزود: رسالت بزرگ ثبت احوال ثبت به موقع و به روز وقایع حیاتی چهارگانه، صدور اسناد هویتی، انتشار آمارهای حیاتی، صدور کارت ملی هوشمند و... با هدف استقرار نظام جامع شناسایی ایرانیان که از زیر ساخت های استراتژیک دولت الکترونیک است، می باشد.


خدابخش با بیان این که آمار و اطلاعات ثبت احوال برای کشور حائز اهمیت و حیاتی است، تصریح کرد: ثبت احوال به عنوان یک دستگاه حاکمیتی برای ما حائز اهمیت است و در زمره دستگاه هایی است که آمار و اطلاعاتش برای کشور حیاتی است.


ثبت اسناد نقش اساسی در برنامه ریزی برای توسعه اجتماعی دارد


استاندار اردبیل با تقدیر از فعالیت های چشمگیر کارکنان خدوم ثبت احوال استان که گام های مهمی در زمینه خدمات رسانی به مردم ولایی استان برداشته اند، خاطر نشان کرد: اسناد سجلی مهم ترین سند هویتی یک فرد درجامعه است که نقش اساسی دربرنامه ریزی و تدوین برنامه های توسعه اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی استان دارد و می تواند دراجرای دقیق و به موقع ثبت وقایع حیاتی و هم چنین در پردازش اطلاعات و آمار موثر باشد.


این مقام مسئول اضافه کرد: آمار واطلاعات مبنای برنامه ریزی است و ثبت احوال با جمع آوری و تنظیم اطلاعات دربرنامه ریزی های کلان جامعه نقش مهمی ایفا می کند و لازم است از سوی دستگاه های دخیل ثبت وقایع حیاتی به مردم بیشتر اطلاع رسانی شود.


در ادامه این نشست مدیر کل ثبت احوال استان نیز گزارشی از اقدامات انجام یافته و نحوه خدمت رسانی به مردم در کم ترین زمان ممکن و ثبت به موقع وقایع حیاتی وهم چنین برخی مسایل و مشکلات درخصوص کمبود اعتبارات لازم برای پرداخت دیون مجموعه کارکنان ثبت احوال استان ارایه نمود.


پیام استاندار اردبیل به مناسبت روز ملی ثبت احوال


استاندار اردبیل در پیامی به مناسبت روز ملی ثبت احوال، این روز را به تمامی کارکنان ثبت احوال تبریک گفت.


در این پیام آمده است: سوم دی روز ملی ثبت احوال، یادآور صدور اولین سند هویتی در سال 1297 است که با نخستین ثبت رسمی و قانونی ولادت در ایران، روند جدیدی در زندگی اجتماعی ملت ایران آغاز شد.


به گزارش روابط عمومی استانداری اردبیل، در ادامه این پیام آمده است: بی شک با تحولات صورت گرفته در وظایف ثبت احوال از قرن گذشته تا کنون از ثبت وقایع حیاتی چهارگانه و صدور و اتقان اسناد هویتی گرفته تا تولید و انتشار آمار، اطلاعات جمعیتی و صدور کارت هوشمند ملی نقش این سازمان در رسالت حاکمیتی و هویتی ارتقاء یافته و ثبت احوال با نوسازی اهداف و برنامه های خود، همگام با دیگر نهادها و سازمان ها، یاری گر دولت در ایجاد بستر دولت الکترونیک و روان سازی نظام اداری برای پاسخ گویی کارآمدتر به مطالبات اجتماعی و تخصیص عادلانه منابع و امکانات نیز می باشد.


در بخش پایانی این پیام تاکید شده است: اینک در آستانه سالروز این رخداد مهم این جانب ضمن گرامی داشت و تبریک روز ملی ثبت احوال از همت، زحمات و تلاش های ارزشمند تمامی کارکنان خدوم ثبت احوال استان به ویژه در سال حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی صمیمانه تشکر و قدردانی نموده و موفقیت روزافزون همه فعالان این عرصه را از درگاه خداوند متعال مسالت می کنم.


پایان پیام/
 

کد خبر 326430

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha