ترویج فرهنگ عفاف وحجاب در جامعه ضروری است

خبرگزاری شبستان:امام جمعه اردبیل با اشاره به فرارسیدن 17دی ماه سالروز طرح استعماری حذف حجاب توسط رضاخان، برضرورت ترویج فرهنگ متعالی حجاب و عفاف در جامعه تأکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان اردبیل،حجت الاسلام سید حسن عاملی کلخوران نماینده ولی فقیه در استان وامام جمعه اردبیل ظهر امروز (13دی) در خطبه های نماز جمعه اردبیل گفت:آگاهی از فوائد عفاف و حجاب و مضرات بی حجابی و بی عفتی یکی از راه های معرفت به حجاب می باشد و اکنون ترویج فرهنگ متعالی حجاب و عفاف در جامعه ضروری است.

 

17دی ماه سالروز طرح استعماری حذف حجاب توسط رضاخان قلدر است
 

وی به موضوع حجاب و واقعه رخ داده در 80 سال پیش به دست رضاخان قلدر در زدودن آثار حجاب و عفاف از جامعه اسلامی اشاره کرد وافزود: ‌17 دی ماه سالروز طرح استعماری حذف حجاب توسط رضاخان است که با هدف نشان دادن پیشرفت و تمدن ایران راه غربی ها را در پیش گرفت تا در ایران هم بی عفتی را رونق داده و سیمای شهر را با کنار گذاشتن عفاف و حجاب تغییر بدهد.


حجت الاسلام والمسلمین عاملی کلخوران همچنین خاطرنشان کرد: 80 سال پیش رضاخان در یک حرکت جاهلانه سعی کرد تا بر امر حجاب و عفت در جامعه خدشه وارد کند و در ترویج بی‌عفتی کشتار بی‌رحمانه‌ای را در حرم مطهر امام رضا(ع) به پا کرد به طوری که از حرم آن حضرت 56 کامیون جنازه بیرون کشیده شد.


وی با بیان اینکه امروز؛ بی‌عفتی جامعه ما را تهدید می‌کند،تصریح کرد: فیلم‌های پخش شده از سوی رسانه‌های غربی به تدریج حیا را از بین می‌برد و صیانت از ناموس را حسادت جنسی معرفی می‌کند تا نوعی تبلیغ ضد حجاب و عفاف در جامعه شکل بگیرد.


خطیب جمعه اردبیل ادامه داد: متأسفانه؛ دراین فیلم‌ها شاهد هستیم که جایگاه مادری متزلزل نمایش داده می‌شود و صیانت از نهاد خانواده یک امر خلاف عقل و دین تلقی شده است و برای پدیده شوم طلاق در این فیلم‌ها جشن گرفته می‌شود که باید بیش از پیش مراقب پیام‌های ضد ارزشی فیلم‌های غربی باشیم.

 

رواج یافتن فساد اجتماعی در جامعه  از آثار مهم بی حجابی است

وی، رواج یافتن فساد اجتماعی در جامعه را از آثار مهم بی حجابی و بد حجابی عنوان کرد.

 

این عالم بزرگ دینی در استان اردبیل اضافه کرد: هنگامی که در یک جامعه،خانواده ها سست،بی بنیاد و ازهم پاشیدند، اعضای خانواده به فساد کشیده می شوند و شعله این فساد به تدریج دامنه اش اجتماع را در بر گرفته و به آتش خواهد کشید.

 

نماینده ولی فقیه دراستان وامام جمعه اردبیل درپایان سخنان خود با یادآوری راه های مؤثر ترویج فرهنگ عفاف و حجاب برای ایجاد امنیت درجامعه ، متذکرشد:برای اینکه جامعه ای با حجاب اسلامی و امنیت داشته باشیم باید زمینه های فردی، خانوادگی، اجتماعی و حکومتی را در افراد جامعه تقویت و همچنین الگوهای حجاب و عفاف را هرچه بیشتر در قالب فیلم ها، داستان ها، نمایش ها و برنامه های عملی به مردم بشناسانیم.

 

پایان پیام/

کد خبر 329023

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha