وهابیت، بزرگترین دشمن مسلمانان جهان اسلام است

خبرگزاری شبستان:امام جمعه اردبیل وهابیت را بزرگترین دشمن و مهم ترین عامل اختلاف مسلمانان جهان اسلام خصوصاٌ شیعیان دانست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان اردبیل،حجت الاسلام سید حسن عاملی کلخوران،نماینده ولی فقیه در استان وامام جمعه اردبیل ظهر امروز(20دی) در خطبه های نماز جمعه در محل مصلی امام خمینی (ره) شهر اردبیل ، وهابیت را بزرگترین دشمن و مهم ترین عامل اختلاف مسلمانان جهان اسلام خصوصا شیعیان دانست وگفت: یکی از بزرگترین مشکلات جهان اسلام در قرون اخیر، تشتت آراء و اختلافات اعتقادی و ایجاد خلل بین صفوف مسلمانان است که این مسأله توسط فرقه وهابیت تشدید شده و باعث بد نام شدن دین اسلام و حتی اتهام به خشونت ، تند روی و مانند آن به مسلمانان و پیروان این دین مقدس الهی شده است.


 

وی افزود: این فرقه ضاله به صورت رسمی از سال (1143 هـ.ق) دعوت خود را علنی کرد و این تاریخ، زمانی است که محمد بن عبد الوهاب در سن 32 سالگی با به دست آوردن وجهه سیاسی و مقبولیت نزد حاکم زمان خود توانست به تبلیغ افکار فاسد خود دامن بزند.

 

 

حجت الاسلام والمسلمین عاملی کلخوران با اشاره به اینکه امروز وهابیت ابزار دست دشمنان مسلمانان و دین اسلام شده و آنها بیش ازپیش به دنبال اختلاف ‌اندازی دربین مسلمانان شیعه و سنی هستند، خاطرنشان کرد: متأسفانه ؛ سردمداران ومطیعان این فرقه ملعون برای به کرسی نشاندن اهداف پلید وبی اساس خود دست به جنایات و اتهاماتی در سطح جهان زده‌اند که از نظربشریت هرگز بخشودنی نیست.

 
 

وی در بخش دیگری از سخنان خود ،تصریح کرد: فتنه‌گری اخیر کشور عربستان در منطقه و اردوکشی در عراق و سوریه موجب شده است تا هزینه ی میلیاردی این کشور برای برهم‌ زدن وحدت مسلمانان شیعه و سنی در منطقه درطول هفته جاری به هدر رفته و تمام آبرویش هم در سطح جهان به خطر افتاده و از بین رود.


 

خطیب جمعه اردبیل عنوان کرد:مذاکرات ژنو 2 بدون حضور ایران شکست خورده است وتحقق این امر باعث شده که موقعیت سیاسی کشورمان در سطح بین المللی افزایش یابد.

 

 

وی ابراز کرد: در حال حاضراقتدار کشورمان شرایطی را در جهان پدید آورده است که آمریکا ازحمله به سوریه منصرف شود.


 

این عالم برجسته ی دینی در استان اردبیل در ادامه سخنان خود ضمن تسلیت هشتم ربیع الاول سالروز شهادت مظلومانه ى امام حسن عسکرى (ع) به ساحت مقدس امام عصر(عج)،مسلمانان جهان اسلام،شیعیان ومحبان آن امام همام ، اظهارداشت: حضرت امام حسن عسکری (ع) یازدهمین پیشوای شیعه و رهبری است که در تمام عمر کوتاه خویش (28 سال) مدتی را در پادگانی در سامرا، به همراه پدرش امام هادی (ع) تحت مراقبت بسیار شدید دستگاه استبدادی خلفای بنی عباس قرار داشتند،و بعد از شهادت پدر بزرگوارشان، این حالت استمرار یافته وایشان هم بارها به زندان جباران زمان خود گرفتار شدند.


وی با بیان اینکه دوران امامت آن رهبر بزرگ الهی بیش از شش سال به درازا نکشید، تأکید کرد: آن بزرگوار، همانند پدرانش به همه فضائل و خوبی ها آراسته و از همه بدی ها پیراسته بودند و آن حضرت چنان در قله شکوهمند کمال و فضیلت قرار داشتند که نه تنها دوستان و پیروانش او را ستوده اند بلکه دشمنانِ کینه ورز و سرسخت، به مدح و ستایش ایشان پرداخته اند.
 

نهم ربیع الاول ،سالروز آغاز دوره امامت امام زمان (عج) است
 

این مقام مسئول در استان اردبیل ،اضافه کرد:پس از شهادت مظلومانه ى امام حسن عسکرى (ع) در روزهشتم ربیع الاول به فرمان وخواست الهی امام زمان (عج) به امامت همه شیعیان جهان انتخاب شدند که روزنهم ربیع الاول سالروز آغاز دوره ى امامت امام مهدى (عج)می باشد که این روز عظیم الشأن از حوادث مهم و حساس تاریخ تشیع به شمار می رود وبزرگترین عید امامت برای مسلمانان جهان وبشریت است.
 

نماینده ولی فقیه در استان وامام جمعه اردبیل در پایان سخنان خود با تبریک فرا رسیدن سالروز آغاز دوره امامت امام زمان (عج) به بشریت به خصوص مقام معظم رهبری(مد ظله العالی)،شیعیان،منتظران ومحبان ایشان،یادآور شد: امیداست تا همگان با انجام وظایف و تکالیف مربوط به دوره ى غیبت، بتوانیم در شمار منتظران واقعى آن حضرت باشیم و هنگام ظهور مهدى موعود (عج)، شایستگى هم گامى با آن سوار سبزپوش را به دست آوریم.
 

پایان پیام/
 

کد خبر 331316

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha