خودسازی معنوی یکی از زمینه های تعجیل در ظهور امام عصر(عج) است

خبرگزاری شبستان: مسئول دبیرخانه کانون های مساجد استان اردبیل گفت: خودسازی معنوی یکی از زمینه های تعجیل در ظهور امام عصر(عج) و آغاز دوره ای حیاتی در تاریخ تشیع است.

نادر سقاء مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در اردبیل، اظهار داشت: لازم است که در چنین روزی پیمان مجددی با خود و خدای خود ببندیم و برای تعجیل در ظهور امام زمان(عج) خالصانه دست بر دعا برداریم.


وی با اشاره به مفاد دعاها به ویژه دعای عهد، افزود: ولایت امام زمان(ع) به عنوان سرپرستی و حاکمیت وی بر افراد جامعه است و منتظرانی که از ته قلب به ریسمان الهی و محبت ائمه اطهار(ع) چنگ زده اند، کسانی هستند که راه سعادت و جاودانگی را برای خود انتخاب کرده اند.


سقاء، خودسازی معنوی را یکی از زمینه ها تعجیل در ظهور امام عصر(عج) عنوان کرد و بیان داشت: نهم ربیع الاول، تنها نخستین روز امامت امام عصر(ع) نیست، بلکه این روز آغاز دوره ای حیاتی در تاریخ شیعیان محسوب می شود و لازم است که جشن های ماه ربیع الاول با شکوه هرچه تمام تر برگزار شود تا عرض ارادتی به پیشگاه امام عصرمان باشد.


مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل، با یادآوری اینکه امام زمان (عج) در ایام کودکی به امامت رسیده اند، تصریح کرد: در مکتب اسلام رسیدن به امامت تنها براساس لیاقت است و سن و سال تاثیری در اصل این موضوع ندارد و وظیفه ما در زمان غیبت زمینه سازی برای ظهور حضرت است.


این مقام مسئول، با اشاره به فرمایش پیامبر (ص)مبنی بر اینکه" مهدی از فرزندان بنده است، نامش نام من (محمد) و کنیه اش کنیه من (ابوالقاسم) می باشد و‌در صورت و سیرت از همه کس به من شبیه تر است"، تصریح کرد: گسترش عدالت و نهادینه کردن واقعی آن در جامعه از جمله زمینه هایی است که مسلمانان می توانند آن را انجام دهند.


سقاء ، با اشاره به توطئه های دشمنان برای نابودی جوامع اسلامی، عنوان کرد: در این زمان حساس همه باید تابع ولایت فقیه در جامعه باشیم و برای رسیدن به سعادت و سربلندی و خنثی کردن توطئه های دشمنان از فرمایشات و دستورات فقیه جامع‌الشرایط پیروی کنیم.


مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل، با اشاره به 21 دی سالروز شهادت شهید احمدی روشن دانشمند هسته ای کشورمان، خاطر نشان کرد: ایران اسلامی امروزه در عرصه جهانی در اوج اقتدار و عزت قرار دارد و دشمنان فکر نکنند که با ترور دانشمندان ایران اسلامی می تواند خدشه ای به عزت این کشور وارد کنند.

 

پایان پیام/
 

کد خبر 331392

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha