ولایت‌مداری مردم در نهم دی جلوه‌گر شد/ 9دی قیام ملی علیه فتنه‌گران بود

خبرگزاری شبستان: امام جمعه رشت با اشاره به اینکه راهپیمایی نهم دی 88 با هدف حمایت از آرمان‌های امام و رهبری، قانون اساسی و شهدا به وقوع پیوست، گفت: 9دی قیام ملی علیه فتنه‌گران بود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از گیلان، آیت‌الله زین‌العابدین قربانی، نماینده ولی‌فقیه در گیلان در خطبه‌های نماز جمعه این هفته رشت، اظهار کرد: دعوت مردم به اقامه نماز و برگزاری نماز جماعت باید در جامعه اسلامی نهادینه شود.


امام جمعه رشت با اشاره به اینکه همه انبیاء الهی عبدالرحمان بودند، خاطرنشان کرد: احکام نماز، 4 هزار مسئله دارد که مسلمانان باید آن را یادگرفته و به دیگران نیز بیاموزند.


وی با بیان اینکه نحوه قرائت نماز، طهارت و نجاست و شرایط و اقسام نماز باید مورد توجه نمازگزاران باشد، تاکید کرد: تنها چیزی که انسان را در عالم قبر و قیامت نجات می‌دهد، نماز با اخلاص همراه با حضور قلب است.

 

رواج کارتون‌خوابی در غرب از بی‌توجهی حاکمان آنهاست
آیت‌الله قربانی با اشاره به اینکه پیشوایان مسلمانان، امامان نور و رحمت بودند، تاکید کرد: بی‌توجهی حکمرانان دنیای غرب موجب شده است که با وجود داشتن میلیاردها دلار ثروت، نتوانند جلوی فقر مردم که کارتون خوابی ایجاد کرده را بگیرند.


خطیب نماز جمعه رشت با اشاره به کشتار مسلمانان در مصر، افغانستان، غزه، عراق و پاکستان، بیان کرد: این کشتار با هدایت رهبران ظالمی از نسل فرعون انجام می‌شود.


نماینده ولی‌فقیه در گیلان به حضور میلیونی مردم در کربلای معلی همزمان با اربعین سالار شهیدان اشاره کرد و گفت: با وجود تهدیدات تکفیری‌، وهابی‌ و سلفی‌ها بیش از 20 میلیون زائر در اربعین امسال در کربلا حضور داشتند.


وی با باین اینکه شیعیان از سراسر جهان برای زیارت امام حسین(ع) به کربلا آمدند، خاطرنشان کرد: این حضور حماسی نشانه بصیرت شیعیان در سراسر جهان است.

 

روح ظلم‌ستیزی امام حسین(ع) در جهان زنده است
آیت‌الله قربانی حضور میلیونی اربعین حسینی در کربلا را نشان از زنده‌ماندن روح ظلم‌ستیزی امام حسین(ع) در جهان دانست و گفت: مردم حضور خود را به عنوان طرفداران ظلم‌ستیزی در اربعین نشان می‌دهند.


امام جمعه رشت با بیان اینکه شهادت امام حسین(ع) حرارتی در دل مؤمنین به وجود آورده که هرگز خاموش نمی‌شود، تاکید کرد: دشمنان بدانند نمی‌توانند روح علاقه‌مندی مردم از امام حسین(ع) در اربعین را از بین ببرند.


وی به روز سواد و سوادآموزی اشاره کرد و گفت: متاسفانه با وجود تاکید پیامبر اسلام به مسئله سواد و نزول اولین سوره قرآن با این مضمون، در برخی از کشورهای عربی بیش از 80 درصد مردم بی سواد هستند.


آیت‌الله قربانی خاطرنشان کرد: حجت‌الاسلام قرائتی بعد از انقلاب تلاش‌های بسیاری در عرصه سواد در قالب نهضت سوادآموزی انجام دادند و هم‌اکنون تنها 2 میلیون نفر در کشور بی‌سواد وجود دارد.

 

اوقاف یکی از راه‌های تأمین نیازمندی‌های جامعه است
نماینده ولی‌فقیه در گیلان به روز وقف در هفته آینده اشاره کرد و گفت: یکی از راه‌های تأمین نیازمندی‌های جامعه وقف و اوقاف است.


وی ادامه داد: وقف یکی از دستورات الهی و دینی است که همه باید به آن توجه کنند.


امام جمعه رشت به روز نهم دی و حماسه مردمی در این روز اشاره کرد و گفت: 9دی، قیام ملی مردم علیه فتنه‌گران بود.

 

راهپیمایی 8دی مردم گیلان نمایش اوج ولایت‌مداری مردم این منطقه بود
نماینده ولی‌فقیه در گیلان، افزود: این حماسه ملی با وجود همه تبلیغات رسانه‌ای دشمن برای بدبینی مردم به نظام جمهوری اسلامی به وقوع پیوست.


وی با اشاره به اینکه توهین به مقدسات، ایجاد شرارت و سوت و کف زدن در عاشورای حسینی از حرکات زننده دشمنان در سال 88 بود، خاطرنشان کرد: دشمن نمی‌دانست قدرت 60 میلیونی در ایران یک لحظه از آرمان‌های امام و شهدا کوتاه نمی‌آید و از ولایت فقیه حمایت می‌کند.


آیت‌الله قربانی با بیان اینکه استان گیلان، یک روز قبل از از سراسر کشور در 8دی به راهپیمایی علیه فتنه‌گران برخواست، اذعان کرد: مردم استان با این کار تعهد خود به نظام اسلامی و ولایت را به جهانیان نشان داد.
 

انتهای پیام/

کد خبر 327088

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha