آئین اختتامیه ششمین کنگره سراسری شعر عاشورایی در اردبیل برگزار می شود

خبرگزاری شبستان: مدیر کل تبلیغات اسلامی استان اردبیل از برگزاری آئین اختتامیه ششمین کنگره سراسری شعر عاشورایی در اردبیل خبرداد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان اردبیل ، حجت الاسلام مهدی ستوده ،مدیر کل تبلیغات اسلامی استان اردبیل عصر امروز(6دی)در جمع برخی از خبرنگاران خبرگزاری های فعال اردبیل گفت: ششمین کنگره سراسری شعر عاشورایی شامگاه فردا شنبه هفتم دی ماه وهمزمان با قرار گرفتن در آستانه ی سالروز رحلت نبی مکرم اسلام و سبط اکبرش امام حسن مجتبی(ع) بعد از نماز مغرب و عشا در سالن ولایت اردبیل برگزار خواهد شد.

 

وی افزود: در این آئین اختتامیه از صاحبان ده اثر در بخش قابل تقدیر، پنج اثر در گروه منتخب و ده اثر هم به عنوان آثار قابل چاپ در کتاب کنگره تجلیل شده و شاعران برگزیده تقدیر هم می شوند.

 

حجت الاسلام والمسلمین ستوده، خاطرنشان کرد: این کنگره امسال با موضوع حرکت کاروان حسینی از شام به مدینه برگزار می شود و از بین 320 اثر ارسالی برترین آثار مورد تجلیل قرار می گیرند.

 

اصلی ترین هدف کنگره عاشورایی زنده نگه داشتن نهضت عظیم قیام سیدالشهداست


وی هدف اصلی برگزاری این کنگره سالانه را زنده نگه داشتن فرهنگ عاشورایی و نهضت عظیم قیام حضرت سیدالشهدا(ع) دانست .

 

این مسئول در استان اردبیل همچنین عنوان کرد : اردبیل به عنوان پایتخت حسینیت در عشق و ارادت به خاندان عصمت و طهارت (ع) زبانزد عام و خاص است و در برگزاری این کنگره در پنج دوره گذشته توانسته است که جایگاه اصلی خود را پیدا کند.


مدیر کل تبلیغات اسلامی استان اردبیل در پایان سخنان خود، ابراز امیدواری کرد: برگزاری این کنگره می تواند مبدأ تولید آثاری کیفی با فرآیند مناسب و نگاه واقع بینانه به حادثه عظیم عاشورا باشد تا آثار تولید شده مورد استفاده مداحان و دوستداران اهل بیت(ع) در سطح کشور قرار گیرد.

پایان پیام/

 

کد خبر 327111

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha