نمایشگاه شور عاشورا در اردبیل گشایش یافت

خبرگزاری شبستان : چهارمین نمایشگاه دانشجویی شور عاشورا به مناسبت فرا رسیدن اربعین حسینی (ع) و با همکاری دست اند کاران اجرائی کتابخانه مرکزی استان اردبیل در محل این کتابخانه گشایش یافت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان اردبیل ،صادق فرهمند امین مدیر کل امور کتابخانه های عمومی استان اردبیل شامگاه امروز (24آذر) در آئین افتتاحیه نمایشگاه شور عاشورا در محل سالن نگارخانه کتابخانه مرکزی اردبیل با بیان اینکه عاشورا درس انسان ساز و اخلاق ساز است،گفت: نگاه به عاشورا نشان می دهد این حرکت عظیم انسانی و تاریخی نیازمند توجه ویژه هنرمندان است.


وی افزود: توجه به زیبایی عاشورا صرفا دید هنری فرد نیست چنانکه اگر زیبایی عاشورا از قلم هنرمندان به تصویر کشیده شود می توان این حرکت معنوی را ماندگار کند.


به گفته ی فرهمند امین ، نمونه های شاخصی در حوزه عکاسی، گرافیک، نقاشی و خوشنویسی از این واقعه به ثبت رسیده است که باید توسعه یابد.

 

آثارعاشورایی پیام های معنوی آن حماسه جاویدان را به تصویرمی کشد

 

در ادامه این آئین اصغرتقی زاده شکیبا معاون فرهنگی مرکز آموزش علمی – کاربردی فرهنگ و هنر واحد 1 استان اردبیل هم خاطرنشان کرد: هر یک از آثارعاشورایی بخشی از ابعاد برجسته پیام های معنوی آن حماسه عظیم جاویدان را به تصویرمی کشد.

 

وی با تأکید به معنویت نهان در آثار عاشورایی اضافه کرد: به همین دلیل هر یک از زاویه های دید هنرمندان به عاشورا بعد جدیدی از این واقعه را به مخاطب القاء کرده و نیازمند دقت بیشتر آنان است.

 

معاون فرهنگی مرکز آموزش علمی – کاربردی فرهنگ و هنر واحد 1 استان اردبیل در پایان سخنان خود یادآور شد: مرکز آموزش علمی – کاربردی فرهنگ و هنر در نظر دارد با تربیت هنر دینی زمینه های به تصویر کشیدن ابعاد مختلف رویدادهای دینی را فراهم کند.


گفتنی است :چهارمین نمایشگاه دانشجویی شور عاشورا در زمینه های پوستر، آرم، تایپوگرافی، خوشنویسی، نقاشی، طراحی، تصویر سازی و عکاسی به مدت یک هفته از 24 آذر تا 1 دی ماه  92 در محل کتابخانه مرکزی اردبیل دایر شده  است.

 

شایان ذکر است که علاقه مندان می توانند همه روزه از ساعت 9 صبح الی 18 عصربا مراجعه به محل کتابخانه مرکزی اردبیل از آثار به نمایش گذاشته شده در این نمایشگاه بازدید کنند.

 

پایان پیام/

 

کد خبر 323714

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha