یاسوج میزبان بزرگ ترین رخداد فرهنگی

خبرگزاری شبستان: معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه وبویراحمد از نمایشگاه کتاب به عنوان بزرگ ترین رخداد فرهنگی یاد کرد و افزود:نمایشگاه کتاب استان 14 دی در مصلی امام خمینی(ره)یاسوج برپا می شود.

کرم الله محمدپور، معاون فرهنگی و مطبوعاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه وبویراحمد در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در یاسوج، اظهار داشت: استان ما 14 دی ماه جاری میزبان سیزدهمین نمایشگاه کتاب استانی است و در این زمینه جزء سه استان برتر در زمینه برگزاری نمایشگاه کتاب در سطح کشور هستیم.

 

محمدپور افزود: بر اساس ارزیابی و نظرسنجی موسسه فرهنگی نمایشگاه های کتاب کشور استان کهگیلویه وبویراحمد به نسبت جمعیت و تعداد غرفه هایی که در محل نمابشگاه دایر می شود از لحاظ استقبال و فروش کتاب جزء استان های برتر است.


وی به برگزاری نمایشگاه کتاب استان اشاره و بیان داشت: نمایشگاه کتاب کهگیلویه وبویراحمد امسال نسبت به سال های گذشته تغییراتی زیادی دارد.

 

این مسئول گفت: نمایشگاه کتاب امسال از لحاظ فضای فیزیکی نسبت به سال های قبل در فضا و متراژ گسترده تری برپا می شود.

 

محمدپور با بیان این که تعداد غرفه های نمایشگاه نسبت به سال گذشته رشد بهتری داشته، عنوان کرد: تعداد 149 غرفه در این فضا پیش بینی شده و بیش از 45 ناشر در حال حاضر برای حضور در نمایشگاه ثبت نام و اعلام آمادگی کرده اند.


وی افزود: این تعداد ناشر از سراسر کشور هستند و همچنین 7 موسسه انتشاراتی که در استان فعالیت دارند، در نمایشگاه حضور می یابند.

 

مدیر اجرایی نمایشگاه کتاب کهگیلویه وبویراحمد گفت: درصدی که توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد، معاون فرهنگی وزارت و موسسه در نظر گرفته شده 20 درصد می باشد که توسط بانک مستقر در مصلی لحاظ می شود.


محمدپور افزود: ولی ناشرین شرکت کننده در نمایشگاه کتاب انشالله درصد آنها بیش از درصدی است که توسط ارشاد اسلامی لحاظ شده و پبش بینی می شود بین 10 تا 30 درصد توسط خود ناشرین نمایشگاه تخفیف در نظر گرفته شود.

 

وی اذعان داشت: تخفیف 20 درصد در کتب حوزه دین، تاریخ، ادبیات بیشتر به چشم می خورد و تخفیف ناشران بنا به تشخیص خود غرفه دار لحاظ می شود.

 

معاون فرهنگی و مطبوعاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه وبویراحمد گفت: این نمایشگاه از 14 الی 20 دی ماه جاری همه روزه از ساعت8 صبح لغایت 12 ظهر و عصرها از ساعت 16 لغایت 20 شب پذیرای علاقمندان به فرهنگ مطالعه و کتاب خوانی خواهد بود.

 

پایان پیام/
 

کد خبر 327118

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha