کمیته مساجد ستاد دهه فجر استان ایلام تشکیل شد

خبرگزاری شبستان: نخستین نشست کمیته مساجد ستاد گرامیداشت دهه فجر استان ایلام با حضور اعضای این کمیته در دفتر مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی ایلام برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام، صبح امروز(7 دی) در این نشست، اظهار کرد: مساجد همواره در طول 32 سال گذشته، نقش مهمی و به سزایی در ادامه روند انقلاب و تدام آن داشته است و هم اکنون نیز در برگزاری مراسم دهه فجر باید از این ظرفیت بزرگ استفاده کرد.


حجت الاسلام علی چراغی پور، افزود: تشکیل ستادهای مردمی دهه فجر در مساجد به منظور فراهم سازی زمینه مشارکت و حضور اقشار مردم در آیین های پیروزی انقلاب، تقویت معنوی مراسم دهه مبارک فجر، برنامه ریزی برای پاسخ گویی به سئوالات و شبهات و جلب و جذب جوانان از اهداف تشکیل این کمیته است.


وی، تصریح کرد: این ستاد متشکل از کانون های فرهنگی و هنری مساجد، شورای سیاستگذاری ائمه جمعه، سازمان اوقاف و امور خیریه، سازمان تبلیغات اسلامی، ستاد اقامه نماز، ستاد امر به معروف و نهی از منکر، بسیج محلات و شهرداری است، افزود: رئیس این کمیته در استان نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهر ایلام و مسئولیت این کمیته برعهده دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان است.


مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام، ابراز کرد: تشکیل کمیته مساجد ستاد دهه فجر، برنامه ریزی گسترده در سطح کانون های مساجد برای نکوداشت دهه فجر هم در مناطق شهری و روستایی، تشکیل ستاد دهه فجر در تمامی شهرستان های تابعه استان با محوریت کانون فرهنگی و هنری مصلی زیر نظر ائمه جمعه و جماعت، افتتاح 12 کانون فرهنگی و هنری که در سال 92 مجوز فعالیت دریافت کرده اند از جمله برنامه دهه فجر سال جاری است.


حجت الاسلام چراغی پور، افتتاح کانون های تخصصی مشاوره در مراکز شهرستان ها، راه اندازی مرکز مشاوره تخصصی در حوزه علمیه بردادران ایلام، اهدای کتاب شامل کتب دینی، مذهبیف ادعیه، قرآن کریم و نهج البلاغه به کانون ها و مراکز فرهنگی و اجرای برنامه ویژه فرهنگی در کانون های مساجد شاخص در سطح شهرستان ها را از دیگر برنامه دهه فجر سال جاری عنوان کرد.


وی، اظهار کرد: برگزاری همایش کودک و انقلاب اسلامی در مرکز استان، اهدای 5 پروانه فعالیت موسسه قرآنی، حضور در مناطق عشایری و روستایی و تشکیل جلسه کمیته فرهنگی روستایی، بازدید از مناطق عشایری شهرستان مرزی مهران با حضور مدیرکل امور عشاری در عشایر و ایلات شوهان در منطقه چنگوله و برگزاری همایش بزرگ زن و انقلاب اسلامی در استان از برنامه های دهه فجر سال جاری است.


مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام خاطرنشان کرد: مساجد همواره در طول 34 سال گذشته، نقش مهمی و به سزایی در ادامه روند انقلاب و تدام آن داشته است و هم اکنون نیز در برگزاری مراسم دهه فجر باید از این ظرفیت بزرگ استفاده کرد.


پایان پیام/
 

کد خبر 327488

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha