91 درصد مردم خوزستان از نعمت سواد برخوردارند

خبرگزاری شبستان: معاون سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش خوزستان، با بیان اینکه 91درصد مردم خوزستان از نعمت سواد برخوردارند، اظهار داشت: در این استان 60 هزار معلم فعالیت می کند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اهواز، موسی شیخی، معاون سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش خوزستان، در مراسم گرامی داشت سالروز نهضت سواد آموزی، گفت: صدور فرمان تاریخی امام(ره) در 7 دی 58 مبنی بر تشکیل نهضت سوادآموزی در حقیقت یک فراخوان عمومی و یک بسیج همگانی برای مبارزه با جهل و بی سوادی بود.

 

وی خاطر نشان کرد: در زمان انقلاب 50 درصد مردم خوزستان باسواد بودند ولی امروزه به یمن آن فرمان تاریخی امام راحل(ره) و منویات مقام معظم رهبری، با سوادی در خوزستان به 91درصد رسیده و این نشان از توجه به این نهضت بزرگ و انجام کارهای بزرگ است.

 

وی با اشاره به آیات نورانی قرآن کریم و احادیث دینی، با بیان اینکه در اسلام علمی مفید است که استقلال آور باشد و انسان را به سوی عزت و سرافرازی رهنمود و ارزش های دینی را تقویت کند، افزود: به دانش افزایی تأکید فراوان شده و آموزش و پرورش بدون مشارکت خانواده راه به جایی نمی برد و تنهایی نمی تواند تمام امورات آموزشی را به سر منزل مقصود برساند.

 

شیخی، با اشاره به اینکه ما اگر می خواهیم به اهداف سند تحول بنیادین دست یابیم باید پوشش تحصیلی کامل شود و خانوادهای باسوادی داشته باشیم، اضافه کرد: اکنون وضعیت سواد در جهان نگران کننده است و بر اساس آخرین آماری که یونسکو اعلام کرده در غرب و جنوب آسیا بیشترین بی سوادی را داریم.

 

وی با بیان اینکه با ادغام سوادآموزی با اداره کل آموزش و پرورش همه امور سوادآموزی شامل شناسایی، جذب، آموزش و ارزشیابی بر عهده مدیران مجتمع های آموزشی است، عنوان کرد: در استان خوزستان 60 هزار معلم داریم که اگر هر کدام سالی 5 نفر بی سواد یا کم سواد را آموزش دهند سالی 300 هزار نفر آموزش می بینند و طی 2 سال بی سوادی ریشه کن می شود.

 

وی راز ماندگاری انقلاب را در سوادآموزی مردم دانست و یاد آور شد: کاهش قدر مطلق بی سوادی و پوشش کامل تحصیلی برای کلیه دانش آموزان لازم التعلیم به منظور ورود به انسداد مبادی بی سوادی، تعمیر و تثبیت سواد پایه، ایجاد زمینه برای ادامه تحصیل برای دوره های بالاتر، بهبود و کیفیت بخشی به سوادآموزی، استفاده از همه ظرفیت های آموزش و پرورش و جلب مشارکت های جدید بخش غیردولتی از جمله راهبردهای معاونت سواد آموزی است.

 

مهندس عبدالعزیز فدعمی، فرماندار و رئیس شورای راهبردی نهضت سوادآموزی شهرستان اهواز، گزارشی از فعالیت های این شورا برای ریشه کنی بی سوادی ارائه کرد و ادامه داد: امسال پنج هزار و 600 نفر شناسایی شدند و در حال حاضر در حال آموزش هستند.

 

سید محسن موسوی زاده، رئیس آموزش و پرورش ناحیه 4 اهواز، در این مراسم ضمن تقدیراز مسئولان برای استخدام آموزشیاران نهضت سوادآموزی تأکید کرد: در سال های اخیر چهار هزار و300 آموزشیار نهضت سوادآموزی بلاتکلیف در استان وجود داشته که همه استخدام شدند.

 

وی تصریح کرد: در دو الی سه سال اخیر نیز علاوه بر استخدام آموزشیاران، دوره هایی که برگزار شده همه به معنای تولد دوباره نهضت است و امیدواریم همان امیدی که نیروهای سواد آموزی قبلی با آن وارد شدند این نیروهای جدید نیزهمانگونه و با صداقت وارد شوند.

 

پایان پیام/
 

کد خبر 327596

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha