دسته عزاداری نیروهای مسلح قم برگزار می‌شود

فرمانده سپاه قم از برگزاری دسته عزاداری نیروهای مسلح استان قم همزمان با 28 صفر خبر داد.

سردار مهدی مهدوی‌نژاد در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در قم، گفت: برگزاری مراسم دسته عزاداری نیروهای مسلح در 28 صفر هر ساله در استان قم برگزار می‌شود که امسال هم برپا خواهد شد.


وی بیان داشت: چند سالی است که برگزاری این دسته عزاداری به یک سنت در قم تبدیل شده و همزمان با سالروز رحلت پیامبر(ص) و شهادت امام حسن(ع) و امام رضا(ع) دسته عزاداری برگزار می‌شود.


فرمانده سپاه قم گفت: این دسته عزاداری برای نخستین بار در سال 89 برگزار شد و امسال هم برنامه‌های متنوعی برای هر چه بهتر اجرا شدن این دسته عزا پیش بینی شده است.


سردار مهدوی‌نژاد با اشاره به توطئه‌های دشمنان گفت: دشمنان می‌کوشند تا به هر نحو ممکن بگویند که شیعیان به پیامبر(ص) بی اعتنا بوده و از این طریق به شیعیان تهمت بزنند.


وی ابراز داشت: برگزاری چنین دسته‌های عزاداری نشان می‌دهد که این حرف‌های دشمنان توطئه‌ای بیشتر نبوده که هیچ ارزش ندارد و ما بیشتر از آنها حتی به دستورات پیامبر(ص) توجه داریم.


فرمانده سپاه قم عنوان داشت: این دسته عزاداری فردا سه شنبه (10 دی) ساعت 9:30 دقیقه از مسجد امام حسن عسگری(ع) آغاز و عزاداران به سمت حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) حرکت خواهند کرد.


سردار مهدوی‌نژاد ابراز داشت: در ابتدای این دسته عزاداری زیارت حضرت رسول اکرم(ص) از بعید خوانده می‌شود و سپس عزاداران در این مصیبت عظیم به عزاداری می‌پردازند.
 

وی عنوان داشت: با هماهنگی‌های صورت گرفته قرار است این مراسم از شبکه‌های یک، سه، قرآن و همچنین شبکه استانی هم پخش شود.
پایان پیام/

کد خبر 328328

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha