ستادبحران کهگیلویه وبویراحمد برای رفع مشکلات مناطق برف گیر تلاش می کند

خبرگزاری شبستان:معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: در برخی از راه های روستایی مناطق سردسیر به دلیل بارش برف سنگین مسیرها بسته شده و ستاد بحران استان در تلاش است تا این مشکلات رفع شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، پژمان نیک اقبالی، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد ظهرامروز(11دی) در نشست شورای هماهنگی مدیریت بحران استان در یاسوج، اظهار داشت: هر چند ریزش برف سنگین در مسیرهای اصلی مناطق سردسیری استان از شب گذشته تاکنون ادامه دارد ، اما با فعالیت و تلاش شبانه روزی اکیپ های راهداری تمام جاده های اصلی استان (بابامبدان- یاسوج – اصفهان و یاسوج – شیراز) باز است و عبور مرور در آن جریان دارد.

وی گفت: براثر بارش برف سنگین برخی از مسیرهای فرعی مناطق سردسیری و کوهستانی شامل بخش مرکزی دنا، سپیدار، زیلایی، کاکان، لوداب، مارگون بسته شده است و اکیپ های راه سازی برای بازگشایی آنها تلاش می کنند.

نیک اقبالی تصریح کرد: براساس آخرین گزارش از فرمانداران، بخشداران و دهیاران و دستگاه های خدمات رسان راه، برق ، آب و گاز تاکنون اتفاق خاصی رخ نداده است و در پاره ای از مناطق روستایی مشکل برق و آب آشامیدنی است و در برخی از راه های روستایی مناطق سردسیر به دلیل بارش برف سنگین مسیرها بسته شده است و ستاد بحران استان در تلاش است تا این مشکلات رفع شود.

معاون عمرانی استاندار کهگیلویه وبویراحمد، به دستگاه های اجرایی و خدمات رسان به خصوص راه شهرسازی، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، شهرداری ها، شرکت های برق، گاز و آب شهری و روستایی، هلال احمر، سپاه و بسیج، نیروی انتظامی تاکید کرد: تجهیزات و ماشین آلات راه سازی خود را در هلال احمر جمع آوری کنند تا مدیریت بحران در خصوص اعزام آنها در صورت لزوم به مناطق مختلف اقدام کند.

نیک اقبالی با بیان این که، ستاد بحران استان دائما گزارشات مختلف از سطح استان به خصوص مناطق برفگیر را پیگیری می کند و اطلاعات لازم را در اختیار صدا و سیما قرار می دهد، به همه دستگاه های خدمات رسان، پلیس راه، اداره هواشناسی، تاکید کرد: به طور مداوم آخرین وضعیت راه های اصلی، فرعی و روستایی و دیگر مشکلات را جهت اطلاع رسانی در اختیار صدا و سیما قرار دهند .


معاون سیاسی و امنیتی استانداری کهگیلویه و بویراحمد هم به تجمیع و بکارگیری همه امکانات ضروری از جمله ماشین های راه سازی برای برقراری تردد در جاده های اصلی، فرعی، روستایی و عشایری و دیگر مشکلات ناشی از بارش سنگین برف و باران خبر داد.

فتاح محمدی گفت: شرکت های خدمات رسان برق، آب، راه، گاز، مخابرات، هلال احمر، نیروی انتظامی، سپاه و بسیج سازندگی و شبکه بهداشت و درمان با هماهنگی و همکاری همدیگر و سایر دستگاه های اجرایی و با مدیریت ستاد بحران استان ، فعالیت خود را از شب گذشته برای پیشگیری از هرگونه مشکل ناشی از ریزش نزولات آسمانی در همه مناطق آستان آغاز کرده اند و این فعالیت از صبح امروز شدت گرفته است.

وی اظهار داشت: با توجه به اینکه، بیشتر مناطق استان کوهستانی و صعب العبور و اغلب مناطق سردسیری با ریزش سنگین برف مواجه می باشد، باعث بسته شدن برخی از جاده های فرعی و روستایی شده که تدابیر و تلاش لازم برای بازگشایی آنها به کار گرفته شده است.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه وبویراحمد یادآور شد: با این که هم اکنون همه جاده های اصلی استان باز است، تاکید می کنیم که از مسافرت های غیر ضروری پرهیز شود و هرگونه سفر با تجهیزات کامل و زنجیر چرخ همراه باشد.

محمدی گفت: بعد از تغییر وضعت جوی و با آفتابی شدن هوا به دلیل بارش سنگین برف، تدابیر و اقدام لازم در خصوص پیشگیری از بروز مشکلات احتمالی برای دانش آموزان و دانشگاهیان از سوی این ستاد با هماهنگی آموزش و پرورش و دانشگاه ها به عمل خواهد آمد.

وی، بازگشایی راه های اصلی، فرعی، روستایی و عشایری را به ترتیب اولویت این ستاد بیان کرد و افزود: اگر در مناطقی راه ها به دلیل ریزش کوه و یا طغیان سیل و رودخانه دچار آسیب شده باشند این ستاد با دریافت اطلاعات و گزارشات اقدام لازم را جهت رفع مشکلات در آن منطقه انجام می دهد.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه وبویراحمد یادآور شد: در جایی که ماشین های راه سازی پیمانکاران مستقر هستند چنانچه مشکلی ایجاد شده باشد، دستور لازم جهت رفع آن از سوی ستاد بحران صادر شده است .

محمدی گفت: براساس گزارشات دریافتی از شهرستانها تا این لحظه با وجود حجم بالای بارش مشکل خاصی ایجاد نشده است.

 

دبیر شورای اطلاع رسانی کهگیلویه و بویراحمد هم گفت: با وجود ریزش سنگین نزولات آسمانی و مشکلات ناشی از آن، سبب خوشحالی مردم استان به خصوص کشاورزان، باغداران و دامداران شد.

محمدرضا باقرزاده افزود: بارش اولین برف سنگین امسال در مناطق سردسیر و سفید پوش کردن این منطقه و بارش قابل ملاحظه باران در مناطق گرمسیر باعث شادی و خوشحالی مردم استان شد.

وی تصریح کرد: پیست اسکی کاکان که یکی از مهم ترین منطقه گردشگری برای فصل زمستان استان های جنوبی کشور است هم آماده برای استقبال گرم اسکی بازان شد.

باقرزاده یادآور شد: نشستن بیش از یک متر برف بر ارتفاعات و قله های دنا زمینه را برای کوهنوردان استانی و کشوری مهیا ساخته است .

به گفته وی همچنین بعد از توقف چند هفته ای، بارش قابل ملاحظه باران در شهرستان های کهگیلویه، گچساران، بهمئی و باشت سبب خوشحالی عموم مردم بخصوص کشاورزان این شهرستانها شده است.

این مسئول یادآور شد: هر چند بارش سنگین برف عبور مرور برخی از بخش ها و روستاهای استان را مسدود کرده است؛ اما این خوشحالی بین آنها وجود دارد و اکیپ های راه سازی در تلاش برای بازگشایی این مسیرها هستند.

مدیرکل روابط عمومی استانداری کهگیلویه وبویراحمد افزود: ستاد بحران یک فروند بالگرد جهت بروز احتمال هرگونه مشکل خاصی در هر نقطه از استان را تدارک دیده است.

باقرزاده تصریح کرد: اکیپ های مختلفی از هلال احمر، بهداشت و درمان، پلیس راه و راه شهرسازی به صورت سیار و ثابت در مناطق مختلف استان برای خدمات دهی به مردم استان و مسافرین از سوی ستاد بحران استان فعال شده اند .

به گفته وی، به دلیل اینکه حجم بارش برف سنگین است، تمام تلاشها و اقدامات پیشگیرانه برای جلوگیری از قطع برق، مخابرات، گاز، آب و همچنین بازگشایی راه های مسدود شده به عمل آمده است.

باقرزاده همچنین تاکید کرد: به دلیل سرمای شدید و مصرف بالای گاز، برای جلوگیری از افت فشار آن نهایت صرفه جویی در مصرف گاز به عمل آید.

دبیر شورای اطلاع رسانی کهگیلویه و بویراحمد گفت: به رغم بارش میزان قابل ملاحظه برف و باران که طی دیشب و امروز در نقاط مختلف استان داشته ایم، تاکنون در این رابطه گزارشی مبنی بر وقوع مشکل جدی اعلام نشده است.
پایان پیام/

 

کد خبر 328808

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha