برگزاری آیین باشکوه وداع با شهدای گمنام در گچساران

خبرگزاری شبستان؛ آیین معنوی وداع با شهدای گمنام شب گذشته با حضور مردم شهید پرور در مسجد شهیدان شهرستان گچساران برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، در این آیین معنوی که با حضور گسترده مسئولین، خانواده شهدا و ایثارگران و سایر اقشار مردم شهرستان گچساران برگزار شد، ضمن قرائت قرآن و مراسم عزاداری، با سه شهید گمنام دفاع مقدس وداع شد.

در این آیین شمار زیادی از مردم گچساران ضمن تجدید بیعت با آرمان های شهداء، در سوگ این کبوتران بی نشان مرثیه سرایی کرده و اشک ماتم ریختند.

فرمانده سپاه ناحیه مقاومت گچساران در حاشیه این مراسم در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان به نقش شهیدان در دفاع از این نظام و انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: شهداء حقیقتاً راهبر و چراغ هدایت ما هستند.
سرهنگ جهانگیر انصاری، حضور پر شور مردم در مراسم وداع با شهدای گمنام را نشانه شور و شعور مردم دانست و افزود: مردم ما در هشت سال دفاع مقدس نشان دادند که پشت سر ولایت ایستادند و امشب در این مراسم نشان دادند که راه شهدا ادامه داشته و با شور و شعور در همه صحنه های انقلاب گوش به فرمان رهبر و ولی خود ایستادند.

وی فاطمه زهرا را شهیده راه ولایت خواند و افزود: شهدای ما هم همین راه را انتخاب کردند و این برای ما افتخار است که امشب میزبان این سه شهید گمنام هستیم.

انصاری گفت:ملت شریف ایران در همه حال مدیون شهدا و جانبازان هستند و زنده نگه داشتن یاد و خاطره اینها موجب بیمه نظام و نسل آینده خواهد شد.

این مسئول در ادامه با بیان این که این بزرگواران در عملیات های والفجر 8 و فتح فاو به شهادت رسیده اند، گفت:همه این سه شهید گمنام جوان بوده و یکی از آنها 19 ساله و در عملیات خیبر و دو شهید بزرگوار دیگر 22 و 23 ساله در عملیات والفجر8 به شهادت رسیدند.


فرمانده سپاه ناحیه مقاومت گچساران گفتآیین تشییع و خاکسپاری سه شهید گمنام نیز روز پنجشنبه (12دی)همزمان با سالروز شهادت امام رضا(ع) ساعت 10 صبح با حضور مردم شهید پرورگچساران تشییع و در پارک نفت مرکز این شهرستان که به نام بوستان شهدای گمنام تغییر یافته، به خاک سپرده خواهند شد.
 

 

پایان پیام/

کد خبر 328867

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha