وقف راهکاری موفق در رفع نیازهای جامعه/حضور 40هزار نفر در مسابقات قرآن

خبرگزاری شبستان: مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان گفت: وقف راهکاری موفق در رفع نیازهای جامعه است که باید ترویج یابد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان، حجت الاسلام رضا صادقی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان در پیش از خطبه های نماز جمعه امروز اصفهان به گرامیداشت همه ساله هفته وقف در دهه پایانی ماه صفر اشاره کرد و اظهار داشت: پیامبراکرم(ص) و ائمه اطهار(ع) از مهمترین واقفان بوده اند که امام حسن مجتبی(ع) طبق قانون مساوات اموال خود را در بین نیازمندان تقسیم می نمود.


وی افزود: وقف راهکار و راهبری مهم و اسلامی برای رفع نیازهای مختلف جامعه است و از گذشته های بسیار دور این سنت پاک و الهی در بین مردم راواج داشته و از پیش از انقلاب اسلامی ایران مردم در کشور ایران به وقف توجه و وقف های زیادی را انجام داده اند.


وی با اشاره به نقش وقف و اهمیت آن در بین مردم استان اصفهان، گفت: بیش از 12 هزار موقوفه در استان اصفهان شناسایی شده که برگزاری مراسم های مذهبی همانند عزاداری، کمک به نیازمندان، فعالیت های فرهنگی و فعالیت های عام المنفعه از نیات واقفان این موقوفات است و درآمد آن ها بر اساس نیت واقفین صرف می شود.


حجت الاسلام صادقی به فعالیت های اداره کل اوقاف استان اصفهان در سه حوزه وقف، بقاع متبرکه و فرهنگی اشاره کرد و گفت: برای هر یک از بخش ها اولویت هایی مشخص و بر اساس این اولویت های برای تحقق اهداف سازمان و ترویج و پیشبرد اهداف اسلامی فعالیت می شود.


وی توسعه بقاع متبرکه و تبدیل این اماکن مقدس بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری به قطب فرهنگی را از برنامه های مهم بخش بقاع اعلام کرد و گفت: فعالیت هایی در بخش عمرانی، فرهنگی و خدماتی در استان مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه انجام می گیرد که خیرین و هیئت امنا این اماکن مقدس نقش موثر و مهمی در انجام فعالیت ها دارند.


وی برگزاری مسابقات قرآن کریم، طرح حفظ قرآن و برنامه های مناسبتی همانند بصیرت عاشورایی را از جمله برنامه های اداره کل اوقاف برشمرد و گفت: این برنامه ها در بقاع متبرکه، موقوفات و مساجد برگزار می شود که امسال 40 هزار نفر در مرحله شهرستانی مسابقات قرآن کریم اوقاف شرکت و نفرات برگزیده به مرحله استانی و سپس به مرحله کشوری راه یافته و در مرحله کشوری رقابت می کنند.
 

پایان پیام/

کد خبر 329007

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha