زمینه های سرمایه گذاری و معرفی کارکردهای اقتصادی وقف فراهم می شود

رئیس ستاد برگزاری همایش وقف و اقتصاد با اعلام برنامه های اولین همایش ملی وقف و اقتصاد از اجرای 199 پروژه عمرانی در کشور از سوی سازمان اوقاف و امور خیریه خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان، امیرحسین ولی زاده رئیس ستاد برگزاری همایش ملی وقف و اقتصاد با تشریح ویژه برنامه های این همایش اظهار داشت : برای نخستین بار در کشور همزمان با هفته وقف، همایش ملی وقف و اقتصاد با حضور کارشناسان و صاحبنظران اقتصادی ، به منظور فراهم کردن زمینه های سرمایه گذاری و معرفی کارکردهای اقتصادی وقف به همت سازمان اوقاف و امور خیریه در روز 15 دی ماه در تهران برگزار می شود.
مسئول کمیته اقتصادی هفته وقف با اشاره به اینکه هدف از برگزاری همایش وقف و اقتصاد ، اخذ نظرات مسئولان و صاحبنظران بخش خصوصی درباره انتشار و توزیع اوراق وقف ، سهام وقفی و اوراق مشارکت جهت ترویج وقف و تأمین منابع مالی پروژه های سرمایه گذاری شده است ، افزود : از این 199 پروژه اقتصادی و عمرانی ، تعدادی تا پایان سال به بهره برداری خواهد رسید.
رئیس ستاد برگزاری همایش وقف و اقتصاد با اشاره به عملکرد اقتصادی سازمان اوقاف و امور خیریه برای گره گشایی از مشکلات مردم خاطر نشان کرد : با عنایت به اینکه ، وقف یک امر اجتماعی است و در رفع مشکلات و معضلات اجتماعی جامعه گره گشاست، لذا با عنوان یک بازو در جهت کمک به حل مسائل اقتصادی ، همکاری بسیار مطلوبی را می تواند با دولت داشته باشد.

 

رئیس ستاد برگزاری همایش وقف و اقتصاد متذکر شد : عمده پروژه های تعریف شده در سطح کشور ، پروژه های مسکونی ، تجاری و اداری است ، اگر چه سازمان اوقاف و امور خیریه در زمینه های مختلف صنعتی ، معدنی و کشاورزی ، موقوفات بسیار زیادی را دارد ، لیکن دراین حوزه نیازمند کمک و راهنمایی بخش خصوصی و تسهیلات بخش دولتی برای گسترش و توسعه فعالیت ها در احیاء موقوفات هستیم.
ولی زاده با تأکید بر لزوم بهره مندی پروژه های عمرانی اوقاف از تسهیلات سرمایه گذاری دولتی عنوان کرد : با توجه به کارکرد این حوزه در رفع معضلات و مشکلات ، باید از حمایت دولتی برخوردار و برخی از گره هایی که برای اخذ تسهیلات برای پروژه های سرمایه گذاری وجود دارد ، با تدبر و روش های قانونی برطرف شود.
این مسئول اقتصادی در سازمان اوقاف با اشاره به شکل گیری معاونت اقتصادی در این سازمان طی یکسال گذشته یادآور شد : همایش وقف و اقتصاد با توجه به تغییر ساختار در سازمان اوقاف ، اولین همایش اقتصادی است که برگزار می شود و هم اندیشی با مقامات ، مسئولین ، اساتید ، فعالان اقتصادی و دست اندرکاران حوزه سرمایه گذاری را در جهت بهره برداری مطلوب و فرصت های اقتصادی مرتبط با حوزه موقوفات و بقاع متبرکه را مدنظر خود دارد.
وی اخذ نظرات مسئولان اقتصادی کشور و صاحبنظران بخش خصوصی در مورد نحوه و چگونگی انتشار و توزیع اوراق وقف را از دیگر اهداف همایش وقف و اقتصاد دانست و گفت : سازمان اوقاف و امور خیریه آمادگی انتشار اوراق وقفی را دارد و امیدواریم در آینده نزدیک این امر میسر شود.


مسئول کمیته اقتصادی هفته وقف متذکر شد: از دیگر اهداف اصلی این همایش ، بهره گیری از تجارب و علوم اساتید حوزه سرمایه گذاری و بورس برای استفاده از ابزارهای نوین مالی و سرمایه گذاری جهت پیشبرد اهداف توسعه ای موقوفات و بقاع متبرکه است .
ولی زاده در پایان تصریح کرد: تهیه بانک اطلاعاتی مدعوین برای شروع تعامل با آنها در بخش های مختلف اقتصادی از دیگر اهداف برگزاری همایش وقف و اقتصاد از سوی سازمان اوقاف و امور خیریه است.

 

 

پایان پیام/

کد خبر 329228

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha