40 درصد واقفان جیرفتی، بانوان هستند

خبرگزاری شبستان: بانوان مسلمان در حوزه های مختلف مشارکت های اسلامی، هیچ زمان عقب تر از مردان نبوده اند؛ سهم 40 درصدی تعداد واقفان در جیرفت و عنبر آباد نیز، این حضور را نشان می دهد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، زنان همواره در شکوفائی و توسعه تمدن اسلامی نقش محوری داشته و در میادین و حوزه های مختلف، هیچ زمان عقب تر ازمردان نبوده اند. قطعاً دستورات و قوانین دین مبین اسلام  در تعیین جایگاه زنان،  باعث حضور پررنگ بانوان در عرصه های مختلف اجتماعی است.

 

حوزه وقف یکی از حوزه هایی است که شاهد حضور زنان نیکوکار بوده و هست و از همه زنان اشراف و درباریان تا زنان جامعه متوسط و فقیر، نامشان در زمره واقفان است.

 

 مهدی شریف، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان جیرفت در مورد حضور بانوان در این سنت حسنه گفت: خوشبختانه بانوان خیر و نیکوکار جیرفتی از گذشته تاکنون در این حوزه حضور داشته اند.

 

وی افزود: هم اکنون نزدیک 40 درصد واقفان در جیرفت و عنبرآباد را زنان تشکیل می دهند.

 

شریف خاطرنشان کرد: زنان در امر وقف دیدگاه بسیار خوبی دارند و نیات آنها بیشتر بر مصارف عام المنفعه و نیازهای ضروری جامعه است.

 

رئیس اداره اوقاف گفت: موقوفه کربلایی فاطمه مهنی یکی از بزرگترین موقوفات این منطقه است که شامل 4 رقبه می شود و در حال احیاء و رفع تصرف است.

 

پایان پیام/

کد خبر 329365

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha