آغاز مسابقات قرآنی منطقه چهار قوه قضائیه در بوشهر

خبرگزاری شبستان: رئیس کل دادگستری استان بوشهر گفت: مسابقات قرآنی منطقه چهار قوه قضائیه در ۴ رشته قرائت، ترتیل، حفظ و مفاهیم در بوشهر آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بوشهر، حیدر بحرانی، رئیس کل دادگستری استان بوشهر، پیش از ظهر امروز (15 دی)، در آیین افتتاحیه  مسابقات قرآنی منطقه چهار قوه قضائیه گفت: اولین دوره مسابقات قرآنی با توجه به تاسیس معاونت فرهنگی به مدت دو روز با حضور 21 شرکت کننده امروز در بوشهر آغاز شد.

 

وی افزود: این مسابقات در چهار رشته ی قرائت، ترتیل، حفظ و مفاهیم برگزار می شود.

 

وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در زمینه یادگیری قرآن کریم در استان بوشهر افزود: استعداد ها و پتانسیل های قرآنی خوبی در بوشهر وجود دارد و ما مفتخریم که میزبان این مسابقات قرآنی هستیم.

 

بحرانی تصریح کرد: در تقسیم بندی دادگستری های کشور، استان ها به پنج منطقه مشخص شده اند که منطقه چهار شامل بوشهر، کرمان، سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی، یزد و هرمزگان است.

 

مدیرکل دادگستری استان بوشهر عنوان داشت: استان بوشهر از دیرباز دربرنامه‌های قرآنی و مذهبی مطرح و استعدادهای درخشانی در عرصه ملی و بین المللی داشته است.

وی خاطر نشان کرد: مانوس شدن با قرآن زمینه پرهیز از انجام گناه را فراهم می سازد و موجب گرایش افراد به انجام کارهای نیک و انسان دوستانه می شود.
 

بحرانی افزود: در صورتی که قرآن در مدارس و دانشگاه‌ها نیز به عنوان یک درس جدی مورد توجه قرار گیرد، دانش آموزان و دانشجویان در برابر آسیب‌های اجتماعی مصونیت بیشتری خواهند داشت.

 

رئیس کل دادگستری استان بوشهر گفت: قرآن باید به نحو صحیح تعلیم و مفاهیم آن نیز عملیاتی شود تا نسل جوان جامعه به سمت مواد مخدر، مشروبات الکلی و دیگر جرایم نرود، وزارتخانه‌های آموزش عالی و آموزش پرورش نیز در این زمینه شاید گناهی نداشته باشند بلکه باید قوه مقننه با اختصاص ردیف بودجه خاص زمینه تدوین اقدام زیربنایی توسط دو دستگاه یادشده را فراهم کند.

 

پایان پیام/

کد خبر 329755

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha