مسئولان در راستای احداث مسجد در شهرک الهیه و امین اقدام کنند

خبرگزاری شبستان: معاون عمرانی استانداری مرکزی گفت: مسئولان و متولیان امر موقوفات باید در راستای احداث مسجد که نیاز شهرک الهیه و امین است اقدام کنند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اراک، مهدی زندیه وکیلی، معاون عمرانی استاندار مرکزی (16 دی) در مراسم افتتاحیه مجتمع خدماتی، رفاهی و تجاری کوثراز موقوفات فرمانفرما، در کوی الهیه اراک گفت: شهرک های امین و الهیه اراک با وجود جمعیت زیاد فاقد مسجد است و نیاز به مسجد به خوبی در آنها احساس می شود.


وی با اشاره به اینکه تمام زمین های این منطقه متعلق به اداره کل اوقاف و امور خیریه است، ادامه داد: امید است مسئولان و مدیرکل اوقاف استان بتوانند نسبت به احداث مسجد در این مناطق تلاش کنند.


معاون عمرانی استاندار استان مرکزی ضمن تاکید بر ترویج فرهنگ وقف در جامعه گفت: مسوولان و متولیان امرعلاوه بر ترویج این مهم در جامعه باید تلاش کنند تا فرهنگ وقف در جامعه به روز باشد تا بتوان از موقوفات جدید در رفع نیازهای روز جامعه بهره مند شد.


زندیه وکیلی به نیازهای روز جامعه و متفاوت بودن آن با گذشته اشاره کرد و بیان کرد: واقفان و خیر اندیشان باید با مسئولان و متولیان وقف مشورت کنند و وقف هایی مطابق با نیاز جامعه و مردم انجام دهند.


وی با بیان اینکه باید یک تغییر نگرش در انجام عمل خداپسندانه وقف و این سنت الهی در افراد ایجاد شود، بیان کرد: وقف می تواند در بخش های مختلف درمانی، آموزشی، خدماتی و رفاهی نیز باشد.


این مقام مسئول در بخش دیگری از سخنانش ادامه داد: در گذشته بیشترین وقف ها در بخش های فرهنگی و آموزشی بود، اما امروز این نوع نگرش تا حدودی تغییرکرده و خوشبخانه شاهد وقف های جدیدی در استان بوده ایم.


پایان پیام/

کد خبر 330009

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha