علت افزایش طلاق، ناآگاهی از اصول انتخاب همسرگزینی اسلامی است

خبرگزاری شبستان:‌ رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دلیجان گفت:‌ ناآگاهی از اصول انتخاب همسرگزینی اسلامی باعث افزایش آمار طلاق در جامعه می شود که نیازمند تدابیری هوشمندانه در این زمینه است.

حمید صادقی، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دلیجان به خبرنگار خبرگزاری شبستان در اراک گفت:‌ اسلام برای انتخاب همسر که امری بسیار حساس و حیاتی است، راهکار دارد ولی متأسفانه امروز شاهد هستیم که آمار طلاق و نارضایتی از زندگی در سطح جامعه رشد چشمگیری داشته که برای کاهش این امر باید تدابیری هوشمندانه اتخاذ شود.


وی با تأکید بر لزوم استفاده از مفاهیم قرآنی در تمامی امور زندگی، بیان کرد: جوانان و خانواده‌ها با مطالعه و اجرای احکام و اصول بنیادین این کتاب الهی می‌توانند از تمامی موانعی که بر سر راه هر یک از این مراحل وجود دارند به سلامت بگذرند.


صادقی از روند اجرای احکام قرآنی در خانواده ها در راستای تحقق ازدواج اسلامی ابراز تأسف کرد و افزود: بدون شک احکام قرآنی یکی از مراحل مهم و سرنوشت‌سازدر زندگی افراد است که بسیار کمرنگ شده‌ است و یکی از اصولی که اسلام به آن تأکید دارد سادگی و پرهیز از تجملات است که با دوری از این معضل بسیاری از مشکلات جوانان رفع خواهد شد.


وی تصریح کرد: خانواده به‌عنوان اولین جایی که فرد درآن رشد و پرورش می‌یابد درمسائل تربیتی و پرورشی و اجتماعی نقش اساسی و انکارناشدنی دارد.
 

صادقی ادامه داد: هر اندازه بنیان خانواده مستحکم‌تر و اصولی‌تر و بر مبنای محبت وعشق باشد مسلماً اعضای آن خانواده در مسائل اجتماعی مشکلات کمتری خواهند داشت از این رو والدین مسئولیت آشنایی فرزندان با الگوهای برتر ازدواج و ارائه راهکارهای همسرگزینی را بر عهده دارند.
 

رئیس اداره ارشاد دلیجان اظهارکرد: بسیاری ازافرادی که در زندگی مشترک دچار مشکل می‌شوند براین نکته تأکید دارند که از اصول اولیه انتخاب همسرگزینی مطلع نبوده‌اند بنابراین مشاوره قبل از ازدواج می‌تواند افراد را با موضوع مهم انتخاب همسر، چالش‌ها و راهکارها، اصول مهم واساسی آن آشنا کند.
 

 پایان پیام/

کد خبر 330069

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha