عرفان اسلامی از فقاهت جدایی‌ناپذیر است

خبرگزاری شبستان: رییس مجمع تقریب مذاهب با بیان اینکه عرفان اسلامی از فقاهت جدایی‌ناپذیر است، گفت: فقاهت ناب از عرفان ناب جدایی‌ناپذیر است و همه فقهای ناب عارفان ناب هستند و بالعکس.

به گزارش خبرنگار شبستان، آیت‌الله اراکی، رییس مجمع تقریب مذاهب در نخستین همایش علمی و بین‌المللی شیخ صفی‌الدین اردبیلی که امروز دوشنبه 16 دی در سازمان اسناد و کتابخانه ملی برگزار شد، گفت: این همایش با نام یکی از چهره‌های ناب عرفان اسلامی برگزار شده است. یکی از برجسته‌ترین ابعاد شخصیتی شیخ صفی‌الدین اردبیلی این است که وی از مروجان عرفان ناب بوده است، همان‌گونه که عرفان صادق و کاذب داریم و در این عرصه مدعیانی هم داریم در عرصه فقه ناب نیز مدعیانی داریم، عرفان اسلامی از فقاهت جدایی‌ناپذیر است و فقاهت ناب هم از عرفان ناب جدایی‌ناپذیر است و همه فقهای ما عارفان ناب بودند و بالعکس.

 

وی خاطرنشان کرد: عرفان ناب از ذکر کثیر شروع می‌شود که مبنای ذکر کثیر هم محبت اهل بیت (ع) و ولایت آنها است.

 

رییس مجمع تقریب مذاهب همچنین درباره محبت به اهل بیت در میان ایرانیان گفت: بر اساس احادیثی که از پیامبر به ما رسیده است سفارش‌هایی مبنی بر اینکه توجه ایرانیان به ائمه دیده می‌شود.

 

وی همچنین افزود: آنها که عارفان ناب هستند با این حقیقت آشنا شده‌اند که باید نیست نبود نه آن نیستی که اضافه باشد، آن نیستی که با معرفت است، معرفتی که در آن هرچه هست، خداست. وقتی عارف به این نتیجه رسید و ادراک کرد به این نیستی می‌رسد که آن نیستی در حق است که آن نیز نتیجه معرفت در حق است.

 

پایان پیام/
 

کد خبر 330072

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha