60 درصد جمعیت کودکان تحت پوشش غربالگری بینایی قرار گرفتند

خبرگزاری شبستان: معاون امور پیشگیری بهزیستی خراسان جنوبی از تحت پوشش قرار گرفتن 60 درصد جمعیت واجد شرایط طرح غربالگری بینایی در استان خبرداد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بیرجند، شهرام شیخانی، معاون امور پیشگیری بهزیستی خراسان جنوبی، صبح امروز (17 دی) در جمع خبرنگاران و اصحاب رسانه اظهار داشت: طرح غربالگری بینایی از ابتدای سال جاری آغاز و تا پایان سال ادامه دارد.

وی با بیان اینکه بهترین سن پیشگیری از تنبلی چشم سنین 3 تا 6 سال است، ادامه داد: این طرح همزمان با سراسر کشور در استان در حال اجرا است.

 

معاون امور پیشگیری بهزیستی خراسان جنوبی با تاکید براینکه تشخیص به هنگام اختلالات بینایی اهمیت ویژه‌ای دارد، تاکید کرد: در صورت تشخیص به موقع می‌توان از بسیاری اختلالات جبران‌ناپذیر جلوگیری کرد.

شیخانی از اجرایی شدن این طرح در18 پایگاه غربالگری بینایی ثابت و 647 پایگاه غیردائمی در استان خبرداد و افزود: 680 نفر شامل کارشناس تخصصی، مجری برنامه غربالگری و نیروی پیگیری‌کننده مجری برگزار کننده این طرح هستند.

معاون امور پیشگیری بهزیستی خراسان جنوبی با بیان اینکه در این پایگاه‌ها 10 دستگاه غربالگری بینایی وجود دارد، یادآورشد: سالانه حدود 40 میلیون تومان برای اجرای این طرح هزینه می‌شود.

وی با بیان این‌که تعداد 37 هزار کودک از سنین سه تا شش سال در استان وجود دارد، افزود: از ابتدای سال جاری تا‌کنون از این تعداد 22 هزار کودک زیرپوشش طرح غربالگری بینایی قرار گرفته‌اند.

معاون امور پیشگیری بهزیستی خراسان جنوبی اضافه کرد: از این تعداد 2 هزار و 88 کودک مشکوک یا بیمار شناسایی شده‌ و در مرحله پیگیری و درمان قرار گرفته‌اند.

 

 

پایان پیام/

کد خبر 330357

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha