وقتی بچه ها سبب جذب پدر و مادرها به مسجد می شوند

خبرگزاری شبستان: امکانات کمی در اختیار داریم اما با همین بضاعت اندک توانسته ایم کاری کنیم که حتی بچه ها سبب جذب پدر و مادرهای خود به مسجد شوند.

مدیرکانون قرآن و عترت خراسان جنوبی در گفتگو با خبرنگار شبستان در بیرجند اظهار داشت: تعامل خوبی بین هیات امنای مسجد، کانون فرهنگی هنری و پایگاه مسجد برقرار است و همین موضوع موجب شده است بسیاری از جشن ها و برنامه ها با شور و نشاط بیشتری و جذاب تر برگزار شود.


فاطمه باقری نیا ادامه داد: در حال حاضر فضای 20 متری در اختیار کتابخانه کانون با بیش از 2 هزار جلد قرار دارد که در دیگر فصول سال استقبال زیادی از کتابخانه می شود ولی در فصل سرما به دلیل عدم برخورداری کانون از وسائل گرمایشی، با مشکل مواجه هستیم.


وی با اشاره به اینکه تمامی اعیاد ملی و مذهبی جشن های باشکوهی از محل کمک های مردمی برگزار می شود، افزود: در طرحی که اخیرا انجام شده است از 40 دانش آموز دبستانی و راهنمایی فعال عضو مسجد و کانون؛ در صبحگاه مدارس تقدیر شده است.


مدیر کانون قرآن و عترت خراسان جنوبی همچنین از برگزاری ویژه برنامه های غدیرشناسی و تشریح قیام امام حسین(ع) خبر داد و گفت: این مباحث در دهه ولایت و ایام محرم و صفر با استقبال نمازگزاران مواجه شد.


وی ادامه داد: در روز تاسوعا و عاشورا به دلیل جلوگیری از شرکت حضور بانون در کنار خیابان ها و دیدن هیئات عزاداری، مراسم باشکوه قرائت زیارت عاشورا با صدلعن و صد سلام، سینه زنی و نوحه خوانی بانوان برای چهارمین سال متوالی برگزار شد.


وی در ادامه با اشاره به اینکه کانون قرآن و عترت استان هنوز از برخی امکانات مورد نیاز اصلی از جمله رایانه و پرینتر محروم است، اظهارامیدواری کرد: با قول مساعد دبیرخانه کانونهای مساجد استان هرچه سریعتر این کانون به دستگاه رایانه و پرینتر مجهز شود.

 

باقری نیا به شرکت بیش از 100 نفر در کلاس های تابستانی این کانون اشاره کرد و گفت: هرساله استقبال فراوانی از کلاسهای نقاشی، آشپزی، خیاطی، حفظ قرآن و ...این کانون می شود.


وی همچنین از برگزاری کلاس های حفظ قرآن و تقسیر کلام الله مجید به همت این کانون خبر داد و افزود: کلاس های حفظ روزهای جمعه و تفسیر روزهای دوشنبه با حضور بانوان برگزار می شود.


به گفته وی، تزریق امکانات به کانون های فرهنگی هنری مساجد موجب حضور پرشور نوجوانان و جوانان در این مراکز و جلوگیری از هجمه فرهنگی دشمنان نظام و انقلاب می شود.


پایان پیام/
 

کد خبر 330874

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha