مسائل دینی و اعتقادی و مهارت های زندگی، اساس کار مشاوره ای کمیته امداد

خبرگزاری شبستان: مدیر امور فرهنگی کمیته امداد استان زنجان اظهار کرد: هدف گذاری امداد در بخش مشاوره و آموزش، مشتمل بر دو مبحث بسیار مهم و تاثیرگذار از جمله مسائل دینی، اعتقادی و مهارت های زندگی است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، محمد رضا صراطی اظهار کرد: سالم سازی جامعه هدف از نظر روحی و ارتقای سطح آگاهی مددجویان به منظور داشتن زندگی سالم و سعادت مندانه از جمله فعالیت‌هایی است که به صورت مستمر توسط کمیته امداد در حوزه فرهنگی انجام می‌شود.


وی با ارائه گزارشی از اقدامات و فعالیت‌‎های انجام شده در بحث ارائه خدمات آموزش و مشاوره به مددجویان اظهار کرد: هدف گذاری امداد در بخش مشاوره و آموزش، مشتمل بر دو مبحث بسیار مهم و تاثیرگذار از جمله مسائل دینی، اعتقادی و مهارت های زندگی است.


مدیر امور فرهنگی کمیته امداد استان زنجان با بیان اینکه یکی از محورهای خدمات مشاوره در راستای پیشگیری از اعتیاد جوانان و نوجوانان خانواده‌های زیر پوشش است، اذعان داشت: شناسایی گروه‌های در معرض آسیب به طرق مختلف( اجرای طرح مددکار محوری، نظام جامع آموزشی، اردوها، ارائه خدمات مشاوره‌ای و ...)از جمله این فعالیت هاست.

 

وی در همین زمینه، اضافه کرد: برنامه‌ریزی و هد‌ف‌گذاری سالانه متناسب با اولویت‌ها(با هماهنگی مرکز، ستاد مبارزه با مواد مخدر)، بهره‌گیری از اساتید، مشاورین خانواده و دینی، علمی، آموزشی و... (با همکاری ستاد مبارزه با مواد مخدر استان) از فعالیت‌هایی است که در این بخش انجام شده است.
 

به گزارش روابط عمومی کمیته امداد استان زنجان، علل بالا بودن نرخ آسیب‌پذیری در جامعه هدف امداد، شامل خانواده های بی‌سرپرست، بد سرپرست، معتاد، سالمند، بیمار، زندانی، مشکل در مبانی اعتقادی و دینی، مشکل در ابعاد فرهنگی و اجتماعی، مشکلات اقتصادی و مالی خانواده‌هاست.
 

صراطی با اشاره به اینکه طی سال جاری یک هزار و 861 مددجو از خدمات کمیته امداد در این بخش بهره‌مند شدند، اذعان داشت: در این راستا 93 میلیون و 50 هزار ریال اعتبار هزینه شده است.
 

 

 

پایان پیام/

کد خبر 331352

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha