آغاز مسابقات قرآنی منطقه یک قوه قضاییه در اراک

خبرگزاری شبستان: مسابقات قرآنی منطقه یک قوه قضائیه (21 دی) با حضور قاریان مجموعه قضایی شش استان کشور درسالن همایش شهید بهشتی دادگستری استان مرکزی در اراک آغاز شد.

مهدی آقاباقری، معاون فرهنگی دادگستری کل استان مرکزی و دبیر این مسابقات با اشاره به اینکه قرآن کتاب هدایت و سعادت بشر است به خبرنگار خبرگزاری شبستان در اراک گفت: برگزاری مسابقات قرآنی راهی برای ترویج هر چه بیشتر فرهنگ قرآنی در جامعه است.

 

وی با اشاره به اینکه 23 قاری قرآن شاغل در دستگاه قضایی استان های مرکزی، البرز، تهران، قزوین، سمنان و قم دراین مسابقات حضور دارند، ادامه داد: شرکت کنندگان در این دوره از رقابت ها از بین 300 قاری شرکت کننده در مسابقات شهرستانی و استانی برگزیده شده اند.

 

معاون فرهنگی دادگستری کل استان مرکزی و دبیر این مسابقات خاطر نشان کرد: این افراد در رشته های تلاوت، ترتیل و تحقیق، حفظ و مفاهیم با هم رقابت می پردازند.

 

این مقام مسئول ادامه داد: نفرات برتر این رقابت ها برای مسابقات کشوری قرآن قوه قضاییه که در بهمن ماه امسال در تهران برگزار می شود اعزام می شوند.

 

آقا باقری با بیان اینکه شرکت کنندگان در مسابقات قرآنی منطقه یک قوه قضاییه به مدت یک روز با هم به رقابت می پردازند، ادامه داد: مراسم اختتامیه این مسابقات عصر امروز با حضور آیت الله احمد محسنی کرگانی، رییس دیوان عالی کشور برگزار می شود.

 

پایان پیام/

کد خبر 331511

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha