ترویج سبک زندگی و طب جامع اسلامی زمینه ساز ظهور است

خبرگزاری شبستان: مسئول آموزش و پژوهش دبیرخانه کانونهای مساجد استان اردبیل گفت: ترویج سبک زندگی و طب جامع اسلامی و تقویت جسمانی و روحی یاوران آقا امام زمان (عج) زمینه ساز ظهور است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اردبیل، حجت الاسلام و المسلمین طاهر عزت خواه، مسئول آموزش و پژوهش دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل، صبح امروز (22 دی) در نشستی با مدیران مسئول به مناسبت نهم ربیع الاول و هفته ولایت، اظهار داشت: باید با قدرت جسمانی، روحانی و اراده آهنین منتظر ظهور حجت حق باشیم و امید به اینکه ما هم در زمره سربازان آن حضرت قرار بگیریم.


این مقام مسئول، از تقلیدهای نامناسب در سبک زندگی غربی و اروپایی توسط جوانان ابراز تاسف کرد و افزود: پیشرفت های علمی و تکنولوژی در عصر حاضر موجب گمراهی شده بطوری که هر چقدر از زندگی معصومین (ع) فاصله بگیریم به یقین با معضلات و مشکلات بسیاری در جامعه مواجه خواهیم شد که علاوه بر این از لحاظ روانی نیز ما را به سوی تجمل گرایی و تجدد گرایی سوق داده و از روح متعالی انسان می کاهد.


حجت الاسلام عزتخواه، با اشاره به این مطلب که روایات متعددی در رابطه با خصوصیات یاران حضرت مهدی(عج) از نظر صفات جسمى و نیروى بدنى نقل شده است که آنها سرآمد روزگار بوده و کسى را یاراى مقابله با آنها نبوده و نیست، گفت: اگر بتوانیم تمامی نکات لازم در زندگی روزمره که همان سبک زندگی و طب جامع اسلامی برگرفته از علوم اهل بیت است را در زندگی جاری و ساری کنیم، سلامتی و سعادت را به دست آورده و جامعه شادابتر و پر بارتر از امروز خواهیم داشت.


وی با اشاره به تاکیدات قرآن و روایات ائمه اطهار (ع) مبنی بر تغذیه سالم، اضافه کرد: باید به غذای کودکان توجه کافی و لازم را داشته باشیم چرا که تاثیراتی بر روحیه او خواهد داشت و چنانچه اگر مرتب غذای حرام و ناپاک به کودک داده شود در اخلاق و صفاتش اثر بد گذاشته و او را از سعادت واقعی محروم می سازد.


مسئول آموزش و پژوهش دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل در پایان سخنان با اشاره به آیه ای از قرآن کریم در رابطه با تغذیه انسان مبنی بر اینکه : فَلْیَنظُرِ الْإِنسَانُ إِلَى طَعَامِهِ (عبس 24)، خاطر نشان کرد: ضرورت دارد انسان به طعام خود و راه کسب آن توجه کافی نماید.


پایان پیام/
 

کد خبر 331984

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha