زلزله بیداری اسلامی در ستون های پادشاهی آل سعود

شکست های پی در پی دیکتاتورهای عربی، لرزه بر جان خاندان آل سعود انداخته است.

به گزارش خبرگزاری شبستان، با ریشه دواندن انقلاب در کشورهای عربی، ترس از فروپاشی به خاندان آل سعود نیز رخنه کرده است. آل سعود از این هراس دارد که اقدامات مصرانه ملتهای عربی به تمامی نقاط کشور خود نفوذ کند و دودمان آل سعود را برباد دهد.

بر این اساس، تحلیلگران معتقدند که اقدامات آل سعود در حمایت از علی عبدالله صالح، رئیس جمهوری یمن به شکست انجامیده و حمایت او نوعی حماقت سیاسی بوده است و کناره گیری علی عبدالله صالح که این روزها بحث داغ رسانه ها شده است، ترس آل سعود را که همسایه یمن است، بیش از پیش بیشتر کرده است.

 

خاندان وهابی آل سعود به خاطر ترس از نفوذ شیعیان، نیروهای خود را به بحرین فرستاده و در کشتار شیعیان در این کشور خود را سهیم کرده است.

بر این اساس، برخی دیگر از تحلیلگران از جمله رالف شونمان، نویسنده کتاب«تاریخ پنهان صهیونیسم» معتقد است که دخالت نظامی عربستان در بحرین به دلیل ترس از گسترش اعتراضات مردمی است.

بنابر گزارش مرکز الحرمین، به نظر می رسد تمامی این اقدامات و دخالتها برای این است که صدای شیعیان خود در کشور را ساکت کند و جلوی اعتراضات مردمی را به بهانه غیر قانونی بودن اعتراضات بگیرد.

این درحالی است که از چندی پیش برخی از علماء و روحانیون عربستان به خاندان آل سعود و ملک عبدالله درباره اصلاحات سیاسی هشدار داده بودند.

 

پایان پیام/
 

کد خبر 33248

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • حسين IR ۱۷:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۱
    1 0
    مجسمه فرعون را درچهره ملک عبدالله ببينيد