برگزاری گفتمان انقلاب در 100 مسجد محوری تهران

خبرگزاری شبستان: معاون فرهنگی مرکز رسیدگی به امور مساجد با اشاره به برگزاری برنامه های گسترده از سوی این مرکز در دهه فجر گفت: گفتمان انقلاب همزمان با دهه فجر در 100 مسجد محوری برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار حوزه مسجد و کانون‌های مساجد خبرگزاری شبستان، حجت‌الاسلام حمید آقایی، معاون فرهنگی مرکز رسیدگی به امور مساجد در دومین نشست کمیته مساجد دهه فجر انقلاب اسلامی که صبح امروز برگزار شد با اعلام برگزاری گفتمان انقلاب در 100 مسجد محوری استان تهران گفت: در نشست نواحی مرکز رسیدگی به امور مساجد برنامه‌های دهه فجر انقلاب اسلامی به ائمه جماعات  تبیین شد تا در این زمینه فضاسازی های لازم صورت گیرد.

 

وی از آغاز کرسی‌های تلاوت قرآن کریم از 12 بهمن تا 12 اسفند با  شعار "قرآن، کتاب انقلاب ما" خبر داد و گفت: این کرسی‌های تلاوت به مدت شش هفته در مساجد برگزار می‌شود که در مجموع یک‌هزار و 800 کرسی تلاوت در مساجد اجرا می‌شود.

 

وی با اشاره به اینکه بعد از ایام دهه فجر انقلاب اسلامی از مساجدی که برگزارکننده این کرسی‌های تلاوت هستند، تقدیر می‌شود، گفت: علاوه بر آن کمک‌هزینه‌هایی نیز به این مساجد تعلق می‌گیرد.

 

وی گفت: یکی دیگر از برنامه‌هایی که در ایام‌الله دهه فجر به انقلاب اسلامی برگزار می‌شود، برگزاری کنگره شهدای ائمه جماعات همزمان با روز شهدای روحانیت است که در این کنگره از بیش از 28 امام جماعت شهید استان تهران تقدیر به عمل می‌آید.

 

وی تبیین شبهات و پاسخ‌گویی به سوالات مردم ، ارایه محتواهای دینی در نشریه مسجد و پروتال مرکز رسیدگی به امور مساجد را یکی دیگر از برنامه‌های این ایام نام برد.

 

حجت‌الاسلام آقایی گفت: تلاش می‌شود در 10 مسجدی که مبدأ راهپیمایی 22 بهمن است برنامه‌هایی برگزار شود تا در روز راهپیمایی 22 بهمن مردم با آمادگی بیشتر در راهپیمایی حضور یابند.

 

وی با اشاره به اینکه مرکز رسیدگی به امور مساجد تلاش کرده است ورود اجرایی در برنامه‌های مساجد در ایام دهه فجر نداشته باشد، گفت: ما معتقدیم نباید ورودی در برنامه های مساجد داشته باشیم بلکه برنامه‌ها توسط خود مساجد برنامه‌ریزی شود و تنها وظیفه مرکز رسیدگی به امور مساجد در برگزاری برنامه‌های این ایام تسریع و هم‌افزایی در اجرای برنامه‌ها است بنابراین تلاش داریم ائمه جماعات را در این راستا توانمند کنیم.

 

وی برپایی 110 نمایشگاه کتاب، برگزاری جلسات شب شعر، دیدار با خانواده شهدا و تقدیر از فعالان مسجد در این ایام را بخش دیگری از برنامه‌های ایام‌الله دهه فجر انقلاب اسلامی نام برد.

 

پایان پیام/ 
 

کد خبر 332694

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha