مساجد نقش به سزایی در ادامه روند انقلاب و تداوم آن دارد

خبرگزاری شبستان:دبیر ستاد اقامه نماز کهگیلویه وبویراحمد با بیان این که مساجد نقش مهم و به سزایی در ادامه روند انقلاب و تدام آن داشته، افزود: در برگزاری مزاسمات دهه فجر باید از ظرفیت بزرگ مساجد استفاده کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، سیدالیاس چراغ زاده، دبیر ستاد اقامه نماز استان کهگیلویه وبویراحمد عصرامروز(24دی) در حاشیه نشست کمیته مساجد دهه فجر در یاسوج، اظهار داشت: مساجد کشور ما در پیروزی انقلاب اسلامی بسیار نقش مهمی داشتند و بسیاری از سخنرانی ‌ها که باعث بیداری مردم آن زمان می ‌شد در مساجد برگزار شد.

چراغ زاده گفت: در جریان انقلاب اسلامی مساجد به عنوان یکی از عوامل مؤثر و مهم در ایجاد و شکل گیری نهضت اسلامی و زمینه ساز گسترش این جریانات و تحولات انسانی بوده است.

وی افزود: مسجد نه تنها در شکل دهی مبارزه علیه ظلم و استبداد نظام شاهنشاهی نقش مهمی را ایفا کرده، بلکه در عرصه های مختلف دفاع و صیانت از اسلام ناب محمدی (ص) و فرهنگ و اعتقادات دینی مردمان این مرزو بوم جایگاهی بسیار رفیع و بی بدیل داشته است.

این مسئول با تأکید بر این که مساجد باید کانون‌ های جذب نسل جوان و اقشار مختلف جامعه باشند، گفت: برای مقابله با تهاجم فرهنگی دشمنان باید با برنامه ریزی درست و صحیح نسل جوان را به سوی مساجد هدایت کنیم.

وی با اشاره به این که مسجد یکی از کانون ‌های فرهنگی است که شخصیت جوان را مطابق با آموزه‌ های دینی بارور می ‌سازد، گفت: یکی از مکان‌ هایی که می تواند شخصیت جوان را مطابق آموزه های دینی بارور و روح خداجویی و عدالت‌ خواهی را در اعماق وجود آنها ریشه ‌دار سازد مسجد است.

چراغ زاده با بیان این که در طول تاریخ اسلام همواره از مساجد به عنوان پایگاه ترویج دین و آگاه ‏سازی عموم مردم از قوانین دین مبین اسلام یاد شده است، عنوان کرد: تقویت جایگاه مسجد راهی برای تقویت همبستگی بین مسلمانان جهان و پایگاه مستحکمی در برابر توطئه ‏های استکبار جهانی است.

دبیر ستاد اقامه نماز استان کهگیلویه وبویراحمد با اشاره به این که نقش مساجد در پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، حفظ وحدت و انسجام امت بسیار حیاتی بوده است، بیان داشت: این پایگاه‌ های خدامحور در روز کنونی که استبداد و ظلم درصدد تحریک جوانان به عدم پرداختن به اعتقادات مذهبی هستند، بسیار تاثیر داشته و باید از ظرفیت ‌های آنها نهایت بهره را برد.

چراغ زاده دهه فجر انقلاب اسلامی را یکی از مقاطع بسیار مهم تاریخ ملت ایران و بشر دانست و یادآور شد: مساجد همواره در طول 35 سال گذشته، نقش مهم و به سزایی در ادامه روند انقلاب و تدام آن داشته است و هم اکنون نیز در برگزاری مزاسمات دهه فجر باید از این ظرفیت بزرگ استفاده کرد.

دبیر ستاد اقامه نماز استان کهگیلویه وبویراحمد با بیان این که حضور مردم در مراسمات مذهبی و انقلابی تضمین کننده ثبات انقلاب اسلامی است، گفت: ثبات ارزش های اسلامی در گرو برگزاری همین مناسبت های مذهبی و انقلابی است که با حضور پرشور مردم تحقق پیدا می کند.

چراغ زاده گفت: باید تلاش کرد که هیئت ها و تشکل های مردمی و مردم نهاد که در مساجد فعالیت دارند نقش خود را در مراسم های دهه فجر به خوبی ایفا کنند.
وی در پایان همکاری و وحدت کلیه دستگاه های اجرایی عضو کمیته مساجد استان را برای برگزاری هر چه بهتر مراسمات ایام الله دهه فجر خواستار شد.
پایان پیام/

 

کد خبر 332946

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha