تاریخ دفاع مقدس گلستان روی زمین مانده است/ رزمندگان غفلت نکنند

خبرگزاری شبستان: جانشین سابق لشکر 25 کربلا با اعلام اینکه رزمندگان و پیشکسوتان باید گنجینه سینه های خود را بیرون بریزند، گفت: تاریخ دفاع مقدس گلستان روی زمین مانده و گرد و خاک می خورد، رزمندگان غفلت نکنند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از استان گلستان، سردار عبدالعلی عمرانی، از یادگاران و پیشکسوتان هشت سال دفاع مقدس و جانشین لشکر 25 کربلا در دوران دفاع مقدس، امروز(24 دی) در مراسم بازخوانی عملیات کربلای 5 و نقش رزمندگان استان گلستان در این عملیات گفت: رزمندگان شجاع گلستان در هفت تپه رشادت ها آفریدند، از فتح چلچراغ، الامیه، البکر، کارخانه نمک و ام القصر بگیر تا شب های نورانی هفت تپه و شب هایی که شهدا و رزمندگان گلستانی با خدای خود مناجات می کردند.


وی ادامه داد: شهید دکتر عباس مهری از مفاخر استان گلستان و طراح جنگ بود و در کنار وی شهیدانی چون محمدرضا عسگری جانشین لکشر 25 کربلا، صادق مکتبی، صمد اسودی، علی احمدی، قربان فرجی، طهماسبقلی زمانی، تقی کیانی، غلام کمالی، کردافشار، صلبی، خادملو، یاقوتی، شکی، کشیری، دودانگه، دریانور، زارع و باقی شهدای گلستانی از افتخارات جنگ بودند که دست کمی از فرماندهان سطوح بالای جنگ نداشتند.


عمرانی افزود: امروز ارتش آمریکا 38 فرمانده گارد صدام را به آمریکا می برند و تا کتاب جنگ را بنویسند و همین افراد دوباره قادسیه عراق را مطرح می کنند در حالی که ما صدر اسلام را ننوشتیم و امروز داریم ضربه می خوریم لذا برادران خاطرات جنگ را بنویسید.


وی با بیان اینکه خودم بچه گرگان هستم و در محله ملل زندگی می کردم، تاکید کرد: در اوایل انقلاب به همراه 40 نفر از جوانان گرگانی به دیدار امام رفتیم و در آن محفل برای امام سرود خواندیم و امام گفتند که برای دفاع از وطن بروید پاسدار شوید.


این رزمنده دوران دفاع مقدس افزود: برادران! در فاو بیش از یک هزار مفقود الاثر خوابیده، کلا در این هشت سال 7 هزار مفقود الاثر داریم و 250 هزار شهید دادیم اینها را باید انتقال دهیم؛ غفلت نکنید.


عمرانی خاطرنشان کرد: مرام ما در جنگ علی وار بود طوری که وقتی اسرای عراقی را گرفتیم و در کیف جیبی آنها عکس کودکان آنها را می بوسیدیم آنها را مرید خود می کردیم طوری که اطلاعات خوبی به ما می دادند.


وی افزود: هفت تپه میعادگاه رزمندگان گلستان وشهدا بود و 23 هزار رزمنده با فرماندهی مرتضی قربانی هدایت می شدند و اینجا سرزمین ملائک بود که دعوت نامه برای هر کسی می فرستادند.


جانشین وقت لشکر 25 کربلا در باره عملیات کربلای 5 گفت: چنان سنگرهایی توسط دشمن در منطقه شلمچه کار گذاشته شد و موانعی که مستشاران روسی و فرانسوی شرط کرده بودند که هیچ کسی نمی تواند از آنها عبور کند اما رزمندگان ما با رمز یا فاطمه الزهرا این کار را کردند.


سردار عمرانی ادامه داد: با قاطعیت عرض می کنم که دشمنان ما از دشمنان حضرت رسول(ص) و حضرت علی(ع) در صدر اسلام قویتر بودند ولی امروز ما بصیرت داریم و ولی فقیه داریم که انقلاب را محکم نگاه داشته است.


این بازمانده دوران دفاع مقدس اذعان داشت: آیت الله نورمفیدی در هشت سال جنگ نقش به سزایی داشت و از رزمندگان خیلی حمایت می کرد و حتی لباس پاسداری می پوشید و می آمد هفت تپه و از بچه ها بازدید می کرد.


عمرانی تاکید کرد: محمدرضا عسگری آخرین تماس را با بی سیم با من داشت و گفت دارم 11 تا اسیر می آورم که دیگر صدایش قطع شد و کسی او را ندید، خدا رحمتش کند.

 

پایان پیام/

 

کد خبر 332934

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha