تکیه بر مشترکات و پرهیز از مفترقات لازمه تقویت جبهه مسلمین جهان

خبرگزاری شبستان: استاندار یزد در پیامی به مناسبت هفته وحدت بر لزوم تکیه مسلمین بر مشترکات و پرهیز از مفترقات جهت تقویت جبهه مسلمین جهان تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از یزد، استاندار یزد در پیامی به مناسبت فرا رسیدن میلاد مسعود پیامبر اکرم (ص)، امام جعفرصادق (ع) و هفته ى وحدت ، بر لزوم تکیه مسلمین بر مشترکات و پرهیز از مفترقات جهت تقویت جبهه مسلمین جهان تاکید کرد.


استاندار یزد در این پیام آورده است:


و اعتصموا بحبل الله جمیعا و لا تفرقوا


میلاد مسعود پیامبر اکرم (ص)، امام جعفرصادق (ع) و هفته وحدت را به عموم مسلمین خاصه مردم شریف استان یزد تبریک و تهنیت می گویم.


دراین فرخنده ایام که از ماهی تا ماه و گدا تا شاه در ابتهاج و سرور و تمامى عوالم وجود از غیب و شهود در غریو و غرورند از روح عرشی و نفس قدسی رسول با کرامت و منجی بشریت استمداد جسته، خداى بزرگ را می خوانم تا دلهاى امت اسلام را به یکدیگر نزدیک تر کند و روح اخوت و الفت را در بین آنان فزونی بخشد.


نیک میدانیم که زیباترین و گرانبهاترین تحفه پیام آوران حق براى خلق هدایت آنان در صراط قویم و مستقیم توحید و عبودیت حق است و این مهم تنها در ظل توحید کلمه تحقق یافتنی است. و اساساً موجودیت ادیان الهی براى یک جهتی کردن افکار متشتت ناس و سوق دادن این اندیشه های پراکنده به اله ناس است و چه برکاتی که از این رهگذر نصیب بشر گشت و چه ناهنجاری هایی که به یمن دین به هنجار بدل گشت و چه جدالهای بی ثمر که به برکت آیین به دوستی انجامید:


دو قبیله کاوس و خزرج نام داشت یک ز دیگر جام خون آشام داشت


کینه هاى کهنه شان از مصطفى محو شد در نور اسلام و صفا
و امروزه که دسیسه هاى استعمارى با دمیدن بر آتش اختلافات قبیله اى و نزاعات فرقه اى عظمت اسلام و کیان مسلمین را نشانه رفته، بر امت اسلام است که نه تنها با تکیه بر مشترکات و پرهیز از مفترقات به تقویت جبهه‌ى خود پرداخته و عزت و مجد گذشته را باز یابند و هماى سعادت را بر بام خویش بنشانند، بلکه با تاسى به رسول وحدت آفرین، فریاد:


"قل یا اهل الکتاب تعالوا الى کلمة سواء بیننا و بینکم الا نعبد الا الله و لا نشرک به شیئا و لا یتخذ بعضنا بعضا اربابا من دون الله" ( آل عمران _آیه 64)


را در دنیا طنین افکن نموده و پیروان سایر ادیان توحیدى را نیز به پى ریزى دنیایى به دور از زور گویى و بندگى و سرشار از صلاح و سداد و یکتاپرستى فرا خوانند.


از قادر بى چون مسئلت دارم که روح ملکوتى امام راحل، این معمار انقلاب و منادى وحدت اسلامى در قرن حاضر را غریق رحمتهاى واسعه خویش گرداند و امت او را در پیمودن راه او و پاسداشت میراث گرانبهاى او تحت رهبرى هاى داهیانه ى رهبر معظم انقلاب توفیق روز افزون کرامت فرماید.
 

پایان پیام/

کد خبر 333005

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha