مقاوم‌سازی 7 هزار واحد مسکن مددجویی در کردستان

خبرگزاری شبستان: مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) کردستان‌ از مقاوم‌سازی هفت هزار واحد مسکن مددجویان زیرپوشش این نهاد خبر داد.

قنبر موسی‌نژاد، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره)کردستان به خبرنگار شبستان در سنندج گفت: در حال حاضر بیش از 60 درصد از جمعیت زیرپوشش روستایی این نهاد نیازمند حمایت برای مقاوم‌سازی سرپناه خود هستند و این مهم کارها و اقدامات بیشتری را می‌طلبد.

 

وی به بهساز و مقاوم‌سازی هفت هزار واحد مسکن مددجویی در استان اشاره کرد و گفت: بهسازی و مقاوم‌سازی 10 هزار واحد مسکن مددجویی در روستاهای استان از سوی دولت تعهد شده بود که تاکنون تنها هفت هزار واحد از این تعداد انجام شده است.

 

به گفته مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره)‌ کردستان‌، ساخت و بهسازی مسکن مددجویان یکی از مهم‌ترین اولویت‌های این نهاد است و در طول سال‌های اخیر حرکات بسیار خوبی در این راستا انجام شده است.

 

موسی نژاد، از بهره‌برداری 20 واحد مسکن مددجویی همزمان با دهه فجر در استان خبر داد و گفت: 3 واحد از این مسکن‌ها از محل جمع‌اوری زکات برای نیازمندان زیرپوشش احداث و در گرامیداشت دهه فجر در استان به بهره‌برداری می رسد.
 

این مقام مسئول افزود: متاسفانه ساخت 73 واحد مسکن مددجویی مصوب سفر رهبری به استان در بین واحدهای مسکن مهر و عدم واگذاری امتیازات خدماتی به آنها مانع از بهره‌برداری این پروژه‌ها با وجود گذشت یک سال از اتمام صددرصدی آنها شده است.

 

وی تصریح کرد: بهره‌برداری از این پروژه‌ها تنها در صورت واگذاری امتیازات خدماتی امکان پذیر است که این مهم باید از سوی دستگاه‌های خدمات‌رسان مورد توجه قرار گیرد.

 

مدیرکل کمیته امداد کردستان افزود: نباید اجازه داد برخی کم‌کاری‌ها شیرینی برکات سفر تاریخی مقام معظم رهبری را به کام نیازمندان تلخ شود.

 

موسی‌نژاد با بیان اینکه مقصر اصلی این مشکل دستگاه‌های خدمات‌رسان نیستند، گفت: باید بسترهای لازم را برای دستگاه‌های خدمات‌رسان فراهم کرد تا آنها نیز بنا به چارچوب و قوانین در این حوزه گام بردارند.

 

وی رفع این مشکل را نیازمند همت بسیجی همه دستگاه‌های ذی‌ربط دانست و بیان داشت: تنها با وجود چنین روحیه‌ای است که می‌توان در خدمت‌رسانی به مردم آن گونه که شایسته و سزاوار است گام بردارند.

 

وی در ادامه به اجرای طرح مقاوم‌سازی مسکن مددجویان روستایی اشاره کرد و گفت: در حال حاضر بیش از 60 درصد از جمعیت زیرپوشش روستایی این نهاد نیازمند حمایت برای مقاوم‌سازی سرپناه خود هستند و این مهم کارها و اقدامات بیشتری را می‌طلبد.

 

  پایان پیام/

کد خبر 333018

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha