طرح مبنی بر ایجاد مشاغل خانگی و کوچک به صورت مشاغل غیرمتشکل ارائه شد

خبرگزاری شبستان: مشاور توانمندسازی و اشتغال کمیته امداد کشور گفت: به دولت جدید نیز طرح مبنی بر ایجاد مشاغل خانگی و کوچک به صورت مشاغل غیرمتشکل ارائه شده است.<BR>

به گزارش خبرنگار شبستان از سمنان، حمید حاجی عبدالوهاب (25 دی) درجمع خبرنگاران با اعلام این خبر اظهار امیدواری کرد: با توجه به مواد 80 و 194 برنامه پنج ساله مبنی بر خارج کردن سالانه 10 درصد از افراد تحت پوشش این طرح برای توانمندسازی مددجویان اجرایی شود.


وی با اشاره به اینکه اولویت بندی نیازها و رفع نیازهای ضروری خانواده های تحت حمایت در زمینه توانمندسازی اهمیت زیادی دارد، گفت: با توانمندسازی خانواده های تحت حمایت می توان حس خودباوری و هویت را بین این خانواده ها زنده نگه داشت و زنده نگه داشتن حس خودباوری و هویت منجر به اصلاح سبک زندگی بین این خانواده ها می شود.


وی افزود: کشف استعدادهای خانواده های تحت حمایت نیز می تواند نقش مهمی در توانمند سازی این خانواده ها داشته باشد.


وی گفت: توجه به دانش آموزان و دانشجویان تحت حمایت و زمینه سازی برای بستر کارآفرینی و خلاقیت در این افراد با رویکردی که در حوزه اشتغال وجود دارد می تواند در بعد توانمندسازی خانواده ها و در کاهش فقر وراثتی نقش موثری داشته باشد.


مشاور توانمندسازی و اشتغال کمیته امداد امام خمینی کشور گفت: خودکفایی 120 هزار مددجوی تحت پوشش برنامه سال 92 این نهاد است.


حاجی عبدالوهاب افزود: کمیته امداد در دهه چهارم خدمتی خود رویکرد مستمر و علمی با نگرش همه جانبه را برای توانمندسازی افراد تحت پوشش شروع کرده است.


وی اوج این طرح را ایجاد بنگاههای زودبازده و اعطای تسهیلات قرض الحسنه با هدف اشتغالزایی برای مددجویان دانست و گفت: در این ارتباط در سال 90 بیش از 80 هزار نفر و در سال 91 بیش از 100 هزار نفر در کمیته امداد جشن خودکفایی و توانمندی آنها برگزار شد.


وی افزود: امسال برای اجرای این برنامه 11 هزار میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه برای کمیته امداد پیش بینی شده است که پرداخت این تسهیلات تاکنون در برخی از استانها خوب و مناسب و برخی استانها در حد مطلوب نبوده است.


یکی از ماندگارترین کارهای کمیته امداد را ایجاد اشتغال برای خانواده های تحت حمایت اعلام کرد و گفت: ایجاد اشتغال برای خانواده های تحت حمایت می تواند به اصلاح رفتار و توانمندسازی این خانواده ها کمک فراوانی کند.


وی کلید اصلی در شکل گیری و موفقیت بنگاههای زودبازده و مشاغل خرد در کمیته امداد را بعد نظارتی آن دانست و گفت: کلید اصلی در این مساله نظارتی است که در سایر دستگاهها شکل نگرفته است.


حاجی عبدالوهاب خاطرنشان ساخت: در کمیته امداد از زمان سرمایه گذاری تا مرحله توزیع و بازاریابی توسط کارشناسان نظارت و رصد می شود در حالیکه عامل شکست در طرح بنگاههای زود بازده نبود نظارت مناسب در سایر دستگاهها بوده است.


وی رویکرد بانکها را نیز در همکاری با کمیته امداد بسیار خوب دانست و گفت: سیستم بانکی حجم معوقه های طرحهای کمیته امداد را کمتر یک درصد اعلام کرده است و به همین دلیل تعامل بانکها با کمیته امداد در طرحهای اشتغالزایی بسیار خوب است.


پایان پیام/
 

کد خبر 333139

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha