فعال سازی ستادهای مردمی با محوریت مساجد ضروری است

خبرگزاری شبستان:‌ جانشین کمیته مساجد ستاد دهه فجر کشور بر فعال سازی ستادهای مردمی با محوریت مساجد تاکید کرد و گفت: مساجد در راهپیمایی 22 بهمن محل آغاز راهپیمایی باشند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اراک، جانشین کمیته مساجد ستاد دهه فجر کشور در نخستین جلسه کمیته مساجد ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی استان مرکزی در سالن جلسات مجتمع فرهنگی هنری آفتاب اراک گفت: فعال سازی ستادهای مردمی با محوریت مساجد مهمترین دستور کار کمیته مساجد کشور است.


مرتضی طاهریان با بیان اینکه پاسداری و گرامیداشت آرمان های شهدای انقلاب اسلامی وظیفه همگان است، افزود: بزرگداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی جز برنامه هایی است که به همت کمیته های مساجد سراسر کشور برگزار می شود.


وی اظهارکرد:‌ مساجد در روز راهپیمایی یوم الله 22بهمن محل آغاز راهپیمایی باشند و مساجد بین راه مسیر راهپیمایان نیز نسبت به اجرای برنامه های فرهنگی اقدام کنند.


در ادامه این جلسه حجت الاسلام عباس هاشمی، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان مرکزی گفت: مساجد پایگاه اصلی و سنگر محکم اسلام و انقلاب هستند که شور و نشاط در دهه مبارک فجر باید در مساجد بیش از هر جای دیگر باشد.


وی ضمن تاکید بر هماهنگی هر چه بیشتر ارکان مساجد با یکدیگر افزود: امسال سه هزار و 500 برنامه در ایام الله دهه فجر در استان مرکزی به همت 24 کمیته برگزار می شود که دراین راستا کمیته مساجد بسیار قوی عمل کرده و سال گذشته با یکصد برنامه مهم و محتوایی نقش تاثیر گذاری در ایجاد شور در جوانان و نوجوانان مسجدی داشته است.


حجت الاسلام هاشمی اظهار کرد:‌ امام جماعت، کانون های فرهنگی هنری مساجد، پایگاه های بسیج مساجد وهیات امنا همه با هدف رونق بخشی به فعالیت های مسجد و جذب حداکثری جوانان ونوجوانان در این اماکن امن الهی است و چنانچه برخی جاها این اهداف گم شده باید به فکر درمان باشند.


مسئول ستاد دهه فجر استان مرکزی از اعضای کمیته مساجد ستاد دهه فجر خواست تا برنامه های خود را با قید زمان و مکان جهت تهیه مستندات به این ستاد ارائه دهند.


در ادامه حجت الاسلام مصطفی ذوالفقاری،مسئول کمیته مساجد ستاد گرامیداشت دهه فجر انقلاب اسلامی استان مرکزی گفت: رمز تداوم و رونق ایران اسلامی تقویت مسجد است.


وی افزود:‌ هر برنامه ای که در دهه فجر برگزار می شود باید ارتباطش را با مسجد داشته باشد و سهم مسجد در برگزاری و اجرای برنامه های دهه فجر لحاظ شود.


حجت الاسلام ذوالفقاری ادامه داد: یادآوری رشادت ها و از خودگذشتگی های رزمندگان و شهدای انقلاب اسلامی باید برای نسل جدید که آن دوران را نه دیدند و نه لمس کردند بیان شود تا به چگونگی حفظ اسلام در این مملکت بیش از پیش پی ببرند.


مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی با اشاره به محافل انس به قرآن کریم، مسابقه روزنامه دیواری، ‌مسابقات قوتبال دیجیتال و کتابخوانی در دهه فجر برای گروه های مختلف سنی گفت: برنامه های کمیته مساجد طوری چیده شده که همه سنین درگیر باشند و به نوعی در برنامه های دهه فجر با موضوع انقلاب اسلامی شرکت داشته باشند.


سرهنگ حمیدرضا ابراهیمی، مسئول بسیج مساجد و محلات استان مرکزی نیز گفت: گلباران بیت تاریخی حضرت امام(ره) در خمین و گلباران مزار شهدای انقلاب اسلامی، همایش بصیرت، جشن انقلاب در سطح مساجد و پایگاه ها، مسابقات طناب کشی، دارت، فوتسال،‌تنیس، دعای ندبه و کمیل،‌بازدید از موزه عبرت، ‌ارسال پیامک، پخش اذان، مسابقه از خطبه های نماز جمعه18بهمن، ایستگاه های صلواتی و ‌انتشار نشریات سراج و خورشید ولایت از جمله برنامه های این نهاد در دهه فجر است.


وی دیدار با یادگاران دفاع مقدس جانبازان، بهترین جمله و عکس از راهپیمایی 22بهمن، نمایشگاه هنرهای دستی، ویزیت رایگان بیماران در کل درمانگاه های مربوط به سپاه، تجلیل از بسیجیان و مربیان حلقه های صالحین، شامگاه یادیاران، اهدا خون توسط بسیجیان، تهیه سبد غذایی برای نیازمندان، برگزاری تریبون آزاد را از دیگر برنامه های بسیج مساجد و محلات استان مرکزی دانست.


وحید ضرغامی نماینده اداره کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی گفت: برگزاری محافل انس به قرآن کریم در مساجد شهری و روستایی، کرسی های تلاوت قرآن کریم، جشنواره قرآنی کودک و نوجوان، همکاری بین بخشی برخی از ارگان ها، اعزام مبلغ ویژه برای بحث های انقلاب از جمله برنامه های این سازمان دردهه فجر است.

حجت الاسلام احمد اناری نماینده ستاد اقامه نماز استان مرکزی نیز در این جلسه گفت: برنامه های ستاد اقامه نماز در دو بخش آموزشی و فرهنگی برگزار می شود که در آن برای پاسخگویی به شبهات برنامه ریزی شده است.


‌در ادامه این جلسه چندتن از مسئولان کمیته های مردمی مساجد نیز به بیان برنامه های خود پرداختند.


پایان پیام/
 

 

 

کد خبر 333491

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha