بافت 1700 متر مربع فرش توسط مددجویان کمیته امداد استان مرکزی

معاون خودکفایی و اشتغال کمیته امداد امام خمینی(ره) استان مرکزی از بافت یک هزار و 700 مترمربع فرش توسط مددجویان تحت حمایت این نهاد خبر داد.

رمضانعلی جلالی به خبرنگار شبستان در اراک گفت: هنرمندان فرشباف تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) استان مرکزی در سال گذشته یک هزار و 700 متر مربع فرش بافته و در بازارهای داخلی و خارجی عرضه کردند.


وی با بیان اینکه توانمند سازی و ایجاد شغل برای مددجویان از مهمترین وظایف این نهاد است، افزود: کمیته امداد امام خمینی(ره) استان مرکزی در زمینه های مختلف این فرصت را برای مددجویان تحت حمایت به وجود آورده تا با استفاده از تسهیلات مناسبی که در اختیار آنها قرار می گیرد، روی پای خود ایستاده و حتی زمینه اشتغال افراد دیگر را نیز فراهم کنند.


معاون خودکفایی و اشتغال کمیته امداد امام خمینی(ره) استان مرکزی اضافه کرد: امروزه فرش های بافته شده از سوی مددجویان تحت حمایت این نهاد قابلیت رقابت با سایر رقبای داخلی و خارجی را دارد .


وی خاطرنشان کرد: صنایع دستی و فرش یکی از گروه های چهارگانه شغلی برای ایجاد اشتغال مددجویان مستعد کار است که این امر مهم در سایه آموزش های مقدماتی، تکمیلی و بهبافی فرش محقق می شود و کمیته امداد در این زمینه با توجه به استفاده از آموزش های روز دنیا پیشرفت های بسیار خوبی را داشته است.


معاون اشتغال کمیته امداد امام خمینی(ره) استان تصریح کرد: پیش بینی می شود در سال جاری متراژ بافت فرش از سوی مددجویان این نهاد به دو هزار متر برسد که با نظارت کارشناسان این حوزه و آموزش توسط استادان فن همچنان مرغوبیت بافت فرش مدد جویان در بازار های داخلی و خارجی از اقبال عمومی بسیار خوبی برخوردار باشد.


پایان پیام/

کد خبر 33362

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha