تقدیر از مردم استان مرکزی در ساخت ضریح ابراهیم مجاب

خبرگزاری شبستان: رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان مرکزی از مردم استان به خاطر همدلی و کمک برای در ساخت ضریح ابراهیم مجاب تقدیر و تشکر کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اراک، هوشنگ بازوند، رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان مرکزی، شامگاه (27 دی) در نشست خبری با اصحاب رسانه که در مصلای بیت المقدس شهر اراک برگزار شد، گفت: مردم ولایتمدار، دوستداران و عاشقان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) استان مرکزی بارها عشق و ارادت خود را به این بزرگواران نشان داده اند.


وی با اشاره به حضور ضریح مطهر حضرت اباعبدالله الحسین(ع) در استان و استقبال گسترده مردم استان مرکزی از این ضریح مبارک افزود: مردم استان علاوه بر حضور و ادب در برابر ائمه اطهار(ع) با نذورات و کمک هایشان عشق و اردات خالصانه خود را به اهل بیت(ع) نشان دادند.


بازوند با اشاره به همکاری تنگاتنگ مردم در همه پروژه های در دست ساخت گفت: نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک، علی اکبر شعبانی فرد استاندار سابق و مهندس مقیمی استانداراستان مرکزی نیز در این راستا یار و یاور عتبات بوده اند.


این مقام مسئول با اشاره به اینکه در سفر اخیر آیت الله دری نجف آبادی به کربلا و نشست با مسئولان عراقی مقدمات برای گرفتن پروژه جدید انجام شده، ادامه داد: این پروژه ساخت یک حسینیه برای زائران ایرانی است که در حال انجام کارهای اولیه آن هستیم.


رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان مرکزی بیان کرد: پروژه صحن حضرت زهرا(س) و درب اصلی حرم حضرت عباس(ع) (باب الراس) توسط هنرمندان ساوه ای در دست انجام است.


بازوند بیان کرد: استان مرکزی در پروژه های مختلفی از جمله پروژه های مرمت صحن و حرم امام حسین(ع)، اعزام نیروی انسانی و تجهیزات، همکاری با استان های دیگر که پروژه هایی از این قسم دارند و تلاش در راستای جمع آوری نذورات مشارکت داشته است.


وی گفت: این ضریح در روز چهارشنبه دوم بهمن در مصلای بیت المقدس اراک با حضور مسئولان استانی، کشوری و مسئولانی از کربلا رونمایی می شود و به مدت سه روز میهمان مردم برای بازدید است.


رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات ضمن ارایه گزارشی از چگونگی ساخت این ضریح مطهر گفت: کار ساخت ضریح ابراهیم مجاب (ع) از حدود سه سال قبل در اراک آغاز و برای حدود 40 میلیارد ریال از محل نذورات مردمی برای ساخت آن هزینه شده است.


وی با بیان اینکه طراحی این ضریح مطهر، به قلمزنی و خوشنویس توانمند استان مرکزی استاد «محمد باباخانی» از شهرستان اراک واگذار شده بود، ادامه داد: در ساخت این ضریح سه کیلو و 500 گرم طلا، یک هزار و 200 کیلوگرم نقره و300 کیلوگرم مس به کار رفته است.


بازوند ادامه داد: سوره های توحید، قدر، اعلی، آیت الکرسی، اسماء جلاله و نام مبارک ائمه علیه السلام توسط خطاط نام آشنای جهان اسلام استاد «احمد ناجی» از کشور عراق در داخل ضریح مطهر نوشته شده است.


گفتنی است، ابراهیم مجاب (ع) نوه امام موسی کاظم (ع) است که قبرش در کربلا و کنار مرقد امام حسین (ع) قرار دارد. پدر ابراهیم مجاب نیز محمد عابد (برادر امام رضا (ع )) نام داشته که قبر وی در روستای مشهد میقان اراک قرار دارد.


پایان پیام/

کد خبر 333757

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha