فصلنامه فرهنگ رضوی در آینده ای نزدیک علمی پژوهشی می شود

خبرگزاری شبستان: مدیر عامل بنیاد بین المللی فرهنگی هنری امام رضا(ع) از انتشار فصلنامه فرهنگ رضوی بصورت علمی پژوهشی در آینده ای نزدیک خبر داد.

سیدجواد جعفری، مدیرعامل بنیاد بین المللی فرهنگی و هنری امام رضا(ع) به خبرنگار خبرگزاری شبستان در مشهد اظهار کرد: تاکنون سه شماره از فصلنامه فرهنگ رضوی منتشر شده است.


وی با بیان این اینکه در حال طی کردن مراحل قانونی هستیم تا به زودی مجوز علمی و پژوهشی این فصلنامه را دریافت کنیم، افزود:همچنین انتشارات بنیاد بین المللی امام رضا(ع) در هر ماه حداقل سه عنوان کتاب منتشر می کند.


مدیرعامل بنیاد بین المللی امام رضا(ع) با اشاره به این که جشنواره امام رضا(ع) ظرفیت های بالقوه داوطلب در حوزه ترویج فرهنگ رضوی را شناسایی نموده است،گفت: این جشنواره الگویی را در زمینه مهندسی فرهنگی در عرصه اجرا و عمل ارائه داده است.


دبیر جشنواره بین المللی امام رضا(ع) با اشاره به این مطلب که سایت این بنیاد به آدرسwww.shamstoos.ir ارتقا یافته است، خاطر نشان کرد: از دیگر اقدامات در دست اقدام این بنیاد تدوین دانشنامه امام رضا(ع) است که تاکنون جلد اول دانشنامه امام رضا(ع) تدوین شده است و هم اکنون در مرحله ویراستاری قرار دارد.


جعفری هم چنین از برگزاری هفته های فرهنگ رضوی در 5 منطقه کشور در دوازدهمین جشنواره بین المللی امام رضا(ع) خبر داد و گفت: ما به دنبال برپایی باکیفیت و تاثیر گذار این هفته ها هستیم و در دوازدهمین دوره جشنواره با حضور سخنرانان و مداحان و شاعران سرشناس و پرآوازه کشور و با برنامه ریزی دقیقی این هفته ها برگزار خواهد شد.


وی با اشاره به اینکه برگزاری هفته‌های فرهنگ رضوی شکوفایی وغنای هر چه بیشتر جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) را در پی دارد، گفت: تولید، معرفی و کمک به انتشار گسترده آثار مرتبط با فرهنگ رضوی از یک سو و جلب مشارکت و هماهنگی نهادها، سازمان‌ها و تشکل‌های برای ترویج سیره رضوی مردمی از سوی دیگر، مهم‌ترین اهداف برگزاری هفته‌های فرهنگ رضوی است.


وی با بیان اینکه جشنواره بین المللی فرهنگی و هنری امام رضا(ع) با الهام از آموزه های رضوی برنامه ریزی شده است،بیان داشت: یکی از برکات این جشنواره و ایام دهه کرامت، تکریم امامزادگان و بقاع متبرکه است که امسال به عنوان اولویت در دستور کار قرار گرفت.


جعفری خاطر نشان کرد: فراخوان دوازدهمین جشنواره بین المللی امام رضا(ع) همزمان با شب میلاد امام موسی کاظم(ع) در بخش‌های استانی، ملی و بین‌الملل منتشر شده است این جشنواره در بخش ملی در 31 استان کشور و در بخش بین الملل در75 نقطه ازچهار قاره جهان شامل کشورهای آمریکا، آلمان، اتریش، آرژانتین، اسپانیا، اندونزی، امارات، الجزایر، انگلستان، ایتالیا، بوسنی، برزیل، ژاپن، روسیه، سوئد، فرانسه، هند،‌ نیجریه و چندین کشور دیگر برگزار خواهد شد.


گفتنی است، آیین اختتامیه این دوره از جشنواره امام رضا(ع) همزمان با شب میلاد امام رضا(ع) در مشهد برگزار خواهد شد.

 

پایان پیام/


 

کد خبر 334143

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha