کانونهای مساجد در برگزاری جشن های باشکوه دهه فجر نقش بسزایی دارند

خبرگزاری شبستان: رئیس ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی همدان،با بیان اینکه برنامه های دهه فجر چشمگیر و در منزلت انقلاب اسلامی برگزار شود، گفت: کانونهای مساجد در برگزاری جشن های باشکوه دهه فجر نقش بسزایی دارند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از همدان، حجت الا سلام سید حسن فاضلیان، رئیس ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی همدان ظهر امروز (30 دی) در مراسم دیدار با اعضای کانونهای مساجد استان همدان گفت: در برنامه های دهه فجر باید نسل جوان و نوجوانان را با اهداف انقلاب آشنا کرد و با برگزاری برنامه ها در مساجد میزان مشارکت مردم در جشن های انقلاب نیز بیشتر شود.

 

وی با بیان اینکه برپایی جشن های شکوهمند دهه ایام مبارک فجر در مساجد باید در شان و منزلت انقلاب اسلامی برگزار شود، افزود: مساجد باید محور اصلی برگزار برنامه های جشن های دهه فجر باشد.

 

وی با اشاره به اینکه جشن های دهه مبارک فجر باید خداپسندانه، مردمی و چشمگیر برگزار شود تا باعث کوری چشم دشمنان شود، اضافه کرد: 22 کمیته در ستاد برگزاری ایام دهه فجر تشکیل شده است که کمیته مساجد یکی از آنها است.

 

رئیس ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی همدان با بیان اینکه مسجد، حوزه و دانشگاه سه راس یک مثلث و تاثیرگذار در پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی است، گفت: کانون های فرهنگی و هنری مساجد در برپایی جشن های مردمی و تشویق جوانان تاثیر بسزایی دارند.

 

حجت الا سلام فاضلیان با بیان اینکه باید وقایع تاریخ پرفراز و نشیب انقلاب اسلامی برای نسل جوان و نوجوان جامعه تبیین و تشریح شود، خاطر نشان کرد: انقلاب اسلامی بزرگ‌ترین حماسه‌ سیاسی خلق شده در جهان از سوی مردم ایران بود که توانست قدرت استکبار را درهم بشکند.

 

وی تصریح کرد: دشمنان ما 35 سال تلاش کردند تا ملت ما را از مسیر خود خارج کنند که خوشبختانه نتوانستند و هر کاری انجام دادند به در بسته خوردند و این اتحاد و ایمان و بصیرت این ملت در برابر آنان سد محکمی بود.

 

در ادامه دبیر ستاد اقامه نماز استان همدان با بیان اینکه باید برنامه های دهه فجر با جذابیت و انگیزه بیشتری نسبت به سال های قبل برگزار شود، افزود: با برگزاری برنامه ها در مساجد میزان مشارکت مردم در جشن های انقلاب بالاتر می رود.

 

حجت الاسلام سید مرتضی حسنی حلم با بیان اینکه مساجد در شکل گیری پیروزی انقلاب اسلامی و دین اسلام از جایگاه والایی برخوردار است، افزود: باید در جشن های انقلاب حضور نسل جوان پررنگ تر از گذشته شود.

 

وی از تشکیل شورای رسیدگی به امور مساجد در استان همدان خبر داد و گفت: این شورا با نظارت امام جمعه همدان فعالیت می کند و اوقاف، سپاه، سازمان تبلیغات، حوزه علمیه، شورای سیاست گذاری ائمه جمعه، فرمانداری و صدا و سیما تشکیل شده است.

 

دبیر ستاد اقامه نماز استان همدان اضافه کرد: دهه فجر حماسه‌ای جاودان است و باید برای حفظ آن و ارزش‌های ایران اسلامی تلاش کرد و انقلاب اسلامی در ایران الگویی خدشه‌ناپذیر برای همه ملت‌ها است و عزت و بالندگی اسلام و اطاعت با معرفت از ولایت، ایران را به الگویی مستقل و مقتدر برای همه حکومت‌ها مبدل ساخته است.

 

وی اظهار داشت: مسئولان ادارات با کیفی‌سازی و پرمحتوا کردن برنامه‌های دهه فجر قدرت اثربخشی این برنامه‌ها در عموم مردم بویژه در نسل جوان را بالا ببرند چرا که برگزاری با کیفیت و مطلوب برنامه‌های دهه فجر بهترین راه یادآوری خدمات ارزنده نظام اسلامی است.

 


پایان پیام/

کد خبر 334359

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha