نقش مهم طرح آموزش خانواده در کاهش طلاق

خبرگزاری شبستان:رییس کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه آموزش خانواده درمساجد نقش مهمی درکاهش طلاق داردگفت:این آموزش‌ها در مساجد سراسر کشور درحال اجرا است ولی ادامه آن درسطح وسیع‌تر نیازمند حمایت مالی می باشد.

عبدالرضا عزیزی، رییس کمیسیون اجتماعی مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار شبستان با اشاره به اجرای طرح آموزش زوجین در مساجدگفت: نام این طرح ،آموزش خانواده در مساجد است. در این طرح آموزشی زوج‌ها در مساجد تحت آموزش‌های قبل، حین و بعد از ازدواج قرار می‌گیرند و نکات لازم در خصوص زندگی زناشویی به آنها ارایه می‌شود.

 

وی با بیان اینکه ادامه این طرح آموزشی نیازمند حمایت مالی است، اظهار کرد: هرچند این آموزش‌ها در مساجد سراسر کشور در حال عملیاتی‌شدن است ولی ادامه آن در سطح وسیع‌تر نیازمند حمایت مالی در جهت تقویت آن می‌باشد.

 

عزیزی با بیان اینکه هنوز بسیاری از آقایان و خانم‌ها طرز رفتار صحیح با همسران خود را بلد نیستند، تصریح کرد: هنوز بسیاری از مردان ما نمی‌دانند با همسران خود در دوره بارداری و بعد از آن چگونه رفتار کنند و همچنین شیوه رفتار با فرزندان خود را نمی‌دانند این در حالی است که توجه به این نکات می‌تواند نقش مهمی در کاهش طلاق و پایداری زندگی جوانان داشته باشد.

 

رییس کمیسیون اجتماعی مجلس اقدامات این کلاس‌ها آموزشی توسط سازمان بهزیستی صورت گرفته است خاطرنشان کرد: یک اعتبار کلی در راستای اجرای طرح آموزش‌های خانواده به معاونت  اجتماعی سازمان بهزیستی تخصیص یافته است.

 

وی با تأکید بر نقش آموزش‌های خانواده در کاهش طلاق تصریح کرد: آیا واقعا همه آقایان و خانم‌های جامعه ما رفتارهای جنسی با یکدیگر را می‌دانند یا آنها می‌دانند چگونه باید در این زمینه عمل کنند قاعدتا نه، بنابراین ارایه این آموزش‌ها نقش مهمی در آگاهی‌بخشی جوانان در زندگی زناشویی دارد.

 

عزیزی ادامه داد: با توجه به شرایط اجتماعی، فرهنگی و دینی جامعه ما زنان و مردان باید بدانند چگونه با یکدیگر رفتار کنند.

 

وی با بیان اینکه بسیاری از جوانان هستند که با کوچک‌ترین مسئله‌ای زندگی خود را از هم می‌پاشانند، افزود: آنها باید بدانند که از دو فرهنگ و خانواده جدا با یکدیگر وصلت کرده‌اند و تا یکدیگر را بشناسند و فرهنگ هم را بپذیرند طول می‌کشد، باید صبور باشند و با کوچک‌ترین مشکلی راه طلاق را در پیش نگیرند.

 

رییس کمیسیون اجتماعی مجلس در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه بیشتر خانم‌ها و آقایان از بیان مشکلات جنسی خود به مشاوران خجالت می‌کشند، خاطرنشان کرد: 80 درصد درمان بیمار، بستگی به جلب اعتماد بیمار دارد، بنابراین اگر بخواهیم در درمان و پیشگیری بیماری یک فرد موفق باشیم باید اعتمادش را جلب کنیم زیرا در غیر این صورت بیمار از بیان مسایل جزیی خود خودداری می‌کند. بسیاری از مسایل هستند که زنان، مردان و فرزندان به همدیگر نمی‌گویند ولی با پزشک خود در میان می‌گذارند که این همان جلب اعتماد است.

 

پایان پیام/
 

کد خبر 334386

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha