حضور 2 اثر از کانون های مساجد استان یزد در جشنواره فیلم کوتاه بسیج

خبرگزاری شبستان: مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان یزد از حضور دو اثر تولیدی کانون های مساجد استان در سومین جشنواره فیلم کوتاه بسیج استان خبر داد.

محسن رستگاری، مسئول دبیرخانه کانون های مساجد استان یزد در گفتگو با خبرنگار شبستان، از حضور دو اثر تولیدی کانون های فرهنگی و هنری مساجد در سومین جشنواره سراسری فیلم کوتاه بسیج خبر داد.


رستگاری گفت: انعکاس نور به کارگردانی احسان قانع و تهیه کنندگی حجت فتوحی یکی از این آثار می باشد که در کانون فرهنگی و هنری حضرت رقیه (س) تولید شده است.


وی افزود: انعکاس نور روایت کننده حسرت دیدار امام رضا (ع) از زبان آینه ای قدیمی درمسجد فرط محل عبادت امام رضا (ع) می باشد ،که پس از گذشت سا لها از آن واقعه در حسرت دیدار امام عصر (عج) روز شماری می کند.


رستگاری" صدا کن مرا" را دیگر اثر تولیدی در مجموعه کانون های مساجد استان یزد دانست و اظهار داشت: این فیلم کوتاه به کارگردانی سعید شهریارو تهیه کنندگی داود زارعیان در کانون فرهنگی و هنری ولایت تولید شده است.


وی گفت: داستان فیلم "صدا کن مرا" روایتگر جوانی معتاد است که ناخواسته همراه با کاروان زیارتی اعزامی از کانون امام رضا (ع) به سمت مشهد حرکت می کند. او با ترفندهایی می خواهد راهش را جدا کند اما...ودر پایان جوان هدایت شده و توبه می نماید.


مسئول دبیرخانه کانون های مساجد استان یزد با اشاره به حضور این دو اثر در هشتمین جشنواره فیلم کوتاه رضوی، افزود: این دو اثر در هشتمین جشنواره فیلم کوتاه و مستند رضوی موفق به راهیابی به مرحله نهایی جشنواره شده بودند.


وی مهمترین کارکرد کانون های مساجد را تربیت نسل نوجوان و جوان دانست و ابراز امیدواری کرد: چنین فعالیت های هنری در مسجد گسترش یابد تا شاهد تربیت نیروهای هنرمند مسجدی و متعهد باشیم.


لازم به ذکر است؛ سومین جشنواره استانی فیلم کوتاه بسیج در پنج بخش فیلم‌های کوتاه داستانی، فیلم‌های کوتاه مستند، پویانمایی، نماهنگ و فیلمنامه ‌نویسی با موضوعات بازخوانی ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس، بیداری اسلامی و مقاومت ملل، انتظار، امید، آرمان گرایی، مضامین آیینی ـ اجتماعی و تحقق شعار حماسه سیاسی، حماسه اقتصادی در دو مرحله استانی و کشوری برگزار می‌شود.
 

پایان پیام/

کد خبر 335069

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha