ارزش های دفاع مقدس باید به شکل هنرمندانه ای ترویج شود

خبرگزاری شبستان:رئیس حوزه هنری استان کرمانشاه، با تأکید بر تحقق بحث گردشگری دفاع مقدس در این استان، گفت: ارزش ها و مفاهیم هشت سال دفاع مقدس باید به شکل هنرمندانه ای در جامعه نشر و گسترش یابد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از کرمانشاه، عباس سروری رئیس حوزه هنری استان کرمانشاه، امروز(2 بهمن) در نشست خبری جشنواره های داستان کوتاه و طراحی پوستر راهیان نور که در بنیاد حفظ آثار استان برگزار شد، گفت: استان کرمانشاه محل آغاز و پایان جنگ تحمیلی و اولین نقطه و خط مقدم مورد طمع دشمنان بوده است.
 

وی با اشاره به شرایط خاص استان به لحاظ فرهنگی، قومیتی و اقلیمی و سوق الجیشی آن، افزود: دشمنان با نگاه به خرده فرهنگ ها، اقلیت های دینی و قومیت های مختلف تصور می کردند با حمله به صفوف وحدت آفرین آن زودتر به نتیجه می رسند همواره به این منطقه طمع داشته اند.
 

سروری، اظهار داشت: دفاع مقدس ثابت کرد که مردم کرمانشاه با روحیه سلحشوری از تمامیت ارضی کشور دفاع کرده و همواره در خط مقدم قرار دارند.
 

وی تصریح کرد: مردم این استان همواره جلو دار بوده اند و در طول تاریخ به ویژه در هشت سال دفاع مقدس، عظمت و حماسه ها خلق کرده اند.
 

رئیس حوزه هنری استان کرمانشاه، در ادامه با اشاره به نقش استراتژیکی این منطقه در جنگ تحمیلی، اظهار داشت: بحث راهیان نور در استان ما مورد بی مهری قرار گرفت و یک مقداری از دیدها و زاویه های مختلف دیر شروع شد.
 

وی با ابراز خرسندی از اقدامات صورت گرفته طی سال های اخیر در بحث کاروان های راهیان نور، گفت: متأسفانه هیچ اثری از حملات و موشکباران های شهر به جای نمانده است در حالی که می توانست به عنوان موزه دفاع مقدس و نمونه ای عینی از شرایط دفاع مقدس و حماسه های این مردم مورد استفاده و بازدید قرار می گرفت.
 

سروری، هر گوشه از مناطق عملیاتی و سنگرهای رزمندگان را یک دانشکده بزرگ عنوان کرد و گفت: بحث شهادت، بازی با جان و تقدیم آن در راستای آرمان یک واژه معمولی نیست بلکه این فرهنگ،چه در دوران پیروزی انقلاب و چه در دوران دفاع مقدس درس بزرگی برای ملت ایران بود.
 

وی رسالت خبرنگاران و هنرمندان را در انتقال ارزش های دفاع مقدس بسیار خطیر خواند و گفت: باید به شکل هنرمندانه ای این ارزش ها را در جامعه نشر و گسترش دهیم.
 

رئیس حوزه هنری استان، خواستار توجه ویژه به بحث راهیان نور در استان از دید رسانه ها شد و گفت: باید آنقدر فرهنگ سازی کنیم که خانواده ها از سراسر کشور به سمت جبهه های غرب بیایند و بحث گردشگری دفاع مقدس به معنای واقعی در این مناطق تحقق یابد.


وی در ادامه با اشاره به برگزاری جشنواره طراحی پوستر راهیان نور توسط بنیاد حفظ آثار و حوزه هنری استان، اظهار داشت: این جشنواره برای نخستین بار در استان مطرح شده است.


سروری، افزود: بیشتر نگاه ما به هنرمندان توانمند گرافیک استان است که با نگاه ویژه به بحث راهیان نور، آثار ارزشمندی را به دبیرخانه جشنواره ارائه دهند.
 

وی با اشاره به تجلیل از آثار برتر، بیان کرد: برگزیدگان استانی به مرحله کشوری جشنواره راه می یابند.
 

رئیس حوزه هنری استان، آخرین مهلت ارسال آثار به دبیرخانه جشنواره واقع در اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان را پایان بهمن سال جاری اعلام کرد و گفت: امیدواریم شاهد یک رقابت خوب و حضور ارزشمند هنرمندان با ارائه آثار فاخر به لحاظ هنری و انعکاس ارزش های دفاع مقدس در استان باشیم.
 

پایان پیام/
 

کد خبر 335133

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha