نخستین جشنواره تئاتر فجر مشهد بکار خود پایان می بخشد

خبرگزاری شبستان: نخستین جشنواره تئاتر مشهد عصر امروز با معرفی برگزیدگان بکار خود پایان می بخشد.<BR>

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، در این جشنواره که هفت نمایش"بی استخوان،"دو یک به نفع بارسلونا"، "رضا"، "دست های سرخ خواهرم افراخته"، " کاشت داشت و برداشت"، " گزارش یک تصادف" و " رابینسون کروزوئه" به روز صحنه رفت.


نخستین جشنواره تئاتر فجر مشهد از(28دی) با اکران نمایش " بی استخوان" که کاری مشترک از مشترک از ایران، هند و مجارستان بود کار خود را آغاز نمود و این جشنواره در روز های برگزاری جشنواره روزانه 2 تا 3 اجرا در سالن تئاتر شهر در مجتمع شهید هاشمی‌نژاد به روی صحنه رفته است.


نکته قابل تامل در برگزاری این جشنواره استقبال مردم هنر دوست مشهد از جشنواره با وجود تبلیغات محدود برگزاری جشنواره تئاتر فجر در مشهد بود که البته مسئولان ذی ربط ابراز امیدواری کرده اند که برای سنوات آتی تبلیغات جشنواره تئاتر فجر بصورت گسترده تری انجام خواهد شد.


در سه روز نخست جشنواره بین المللی تئاتر فجر مشهد، نمایش های "بی استخوان" به کارگردانی ابراهیم پشت کوهی و "دو یک به نفع بارسلونا"به کارگردانیمهسا غفوریان و نمایش "رضا" در مجموعه تئاتر شهر مشهد به روی صحنه رفت.

 

همچنین در روز اول برگزای جشنواره تئاتر فجر مشهد نمایش هایو "رابینسون کروزوئه" به کارگردانی علیرضا کوشک جلالی در مجموعه تئاتر شهر مشهد و نمایش "گزارش یک تصادف" به کارگردانی محمد حسن زاده ماه در سالن شهید هاشمی نژاد درروز 2بهمن به اجرا در آمد.


نمایش خیابانی "کاشت، داشت، برداشت" به کارگردانی محمد بهاگیر نیز عصر امروز از ساعت 16 در مجتمع فرهنگی هنری شهید هاشمی نژاد به اجرا می شود و در همین ساعت نیز میزبان نمایش"دست های سرخ خواهرم افراخته" است.


همچنین ساعت 17و 30 دقیقه نمایش "رابینسون کروزئه" درمحل مجموعه تئاتر شهر به روی صحنه خواهد رفت.


کارگاه های آموزشی که با همکاری فرهنگسرای فناوری و رسانه مشهد برگزار شد و همچنین برگزاری جلسات نقد و برسی آثار نمایشی از جمله برنامه های جانبی نخستین جشنواره فجر مشهد که به مدت شش روز در پایتخت معنوی ایران برگزار شد.


اعتبار برگزاری نخستین جشنواره تئاتر فجر مشهد یک میلیارد ریال است که بخشی از این اعتبار از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تامین و ما بقی از محل اعتبارات استانی تامین و پرداخت شده است.
 

پایان پیام/

 

 

کد خبر 335300

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha