کتاب «نخستین جشنواره تئاتر فجر مشهد» رونمایی شد

خبرگزاری شبستان: در آئین اختتامیه نخستین جشنواره تئاتر فجر مشهد شب گذشته از کتاب نخستین جشنواره تئاتر فجر مشهد با حضور مسئولان استانی رونمایی شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، در مدت برگزاری نخستین جشنواره تئاتر فجر نمایش های "بی استخوان،"دو یک به نفع بارسلونا"، "رضا"، "دست های سرخ خواهرم افراخته"، " کاشت داشت و برداشت"، " گزارش یک تصادف" و " رابینسون کروزوئه" به روز صحنه رفت که در نهایت در آئین اختتامیه جشنواره تئاتر فجر مشهد نمایش های "دو به یک به نفع بارسلونا" و "رابینسون و کروزوئه" به عنوان دو نامزد برگزیده مخاطبان معرفی شدند که از نمایش "رابینسون و کروزوئه " با داشتن آرای بیشتر از نظر مخاطبان تقدیر شد.

 

 همچنین در این مراسم از کتاب نخستین جشنواره بین المللی تئاتر فجر با حضور مسئولان استانی رونمایی شد.

 

صدرا یوسفی دبیر جشنواره تئاتر فجر مشهد و سرپرست اداره هنر های نمایشی در آیین اختتامیه نخستین جشنواره تئاتر فجر مشهد اظهار کرد: خراسان رضوی بعد از تهران از لحاظ اجرا ها و همچنین حضور گروه های نمایشی در رتبه دوم قرار گرفته است.


دبیر جشنواره تئاتر فجر مشهد با بیان اینکه  برگزاری نخستین جشنواره تئاتر فجر مشهد به یکی از افتخارات استان  در حوزه  هنر مبدل شد، گفت: در طول مدت برگزاری این جشنواره در مشهدحدود2 هزار نفر  از این جشنواره دیدن کرده اند.


وی با بیان اینکه همه گروه‌های نمایشی یک سال تلاش خود را برای ارائه یک اثر نمایشی به کار بسته تا نتیجه آن را در این جشنواره ببینند و به همین سبب برای هنرمندان، شرکت در این جشنواره افتخاری بزرگ محسوب می‌شود، بیان داشت: این جشنواره نقطه آغازی برای برگزاری جشنواره های بعدی است.


وی با بیان اینکه این جشنواره علاوه بر اینکه مطالبه جامعه هنری استان بود به چرخه تولید و رونق هنر تئاتر و نمایش در استان می انجامد، افزود: در مدت برگزاری این جشنواره در مشهد14 اجرا از نمایش ها، سه جلسه نقد و بررسی و چهار کارگاه آموزشی نمایش هم به عنوان بخش جنبی جشنواره انجام شد.
 

پایان پیام/

کد خبر 335486

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha