سی و دومین جشنواره بین المللی فیلم فجر در یاسوج برگزار می شود

خبرگزاری شبستان: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد از میزبانی سی و دومین جشنواره بین المللی فیلم فجر در یاسوج خبر داد و افزود: تاکنون 70 درصد فیلم ‌هایی نمایشی این جشنواره مشخص شده ‌اند.

امین کمالوندی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان، اظهار داشت: با رایزنی های این اداره کل، با مشارکت کامل وزارت کشور و همکاری سازمان سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیرخانه سی و دومین جشنواره بین المللی فیلم فجر، استان کهگیلویه و بویراحمد برای نخستین بار میزبان همزمان جشنواره فجر خواهد بود.


وی برگزاری این جشنواره را در حوزه فرهنگ و هنر استان بی نظیر عنوان کرد و گفت: این جشنواره از 16 تا 22 بهمن ماه سال جاری در مجتمع هنری اداره فرهنگ و ارشاد استان برگزار می شود که مراسم اختتامیه با حضور مقامات ارشد کشوری و استانی در روز 24 بهمن ماه برگزار می شود.

 

کمالوندی ادامه داد: 20 فیلم در مدت 10 روز در این استان اکران می ‌شوند که فیلم‌ های کارگردانان بزرگی در این 20 اکران را خواهیم داشت.


این مسئول فرهنگی و هنری کهگیلویه وبویراحمد گفت: تاکنون اکران فیلم ‌های کارگردانانی همچون فریدون جیرانی، رخشان بنی ‌اعتماد، کیومرث پوراحمد با مضمون دفاع مقدس، رضا عطاران، کیانوش عیاری و حمید نعمت ‌الله در این جشنواره و در یاسوج حتمی شده است.


کمالوندی افزود: این فیلم ‌ها که بخش سودای سیمرغ جشنواره و بخش مسابقه ایران هستند برای نخستین ‌بار در یاسوج به اکران در خواهند آمد.


وی با بیان این که استان کهگیلویه و بویراحمد با برگزاری این جشنواره در سطوح ملی بیش از پیش معرفی خواهد شد، خاطرنشان کرد: در این ماه که تقریبا بهار هنر استان است از همه مسئولان استانی انتظار داریم بیش از پیش ما و عرصه هنر را در زمینه‌ های مختلف برای برگزاری هر چه بهتر این جشنواره یاری کنند.


مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: در این 10 روز 20 جلسه نقد یعنی روزی دو جلسه برگزار می ‌کنیم و در کنار آن هم کارگاه‌ های آموزشی را خواهیم داشت.


وی با بیان این‌ که روزانه 6 سانس اکران را خواهیم داشت از یک اکران در صبح و 5 اکران در عصر همان روز خبر داد و اظهار داشت: در هر اکرانی از این 20 فیلم برای هر تیم یک صندلی برای اهالی رسانه گذاشته ‌ایم تا فیلم را ببینند و یک بخش هم مربوط به صندلی اهالی نقد است که افرادی همانند هادی محقق که سال گذشته با فیلم خود به جشنواره فیلم فجر راه یافته بود حضور خواهند داشت.


کمالوندی، جایگاه رسانه در این چند روز برگزاری جشنواره در یاسوج را با اهمیت دانست و گفت: از رسانه ‌ها به خصوص در فضای مجازی می‌ خواهیم که همانند گذشته با همه توان وارد شوند و استان را با همه ظرفیت‌ های فرهنگی و هنری که دارد معرفی کنند.


مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه وبویراحمد از آمادگی دبیرخانه این جشنواره برای حضور دستگاه های دولتی خبر داد و گفت: 200 صندلی در این سالن وجود دارد که با توجه به یارانه ای که اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان برای پخش این فیلم ها قرار داده هزینه هر سانس 500 هزار تومان می شود و دستگاه های دولتی از محل هزینه های فرهنگی می توانند کمک بزرگی برای ارتقا سطح بینش خانواده ها در بحث سینما داشته باشد.

 

پایان پیام/

 

کد خبر 335673

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha