انقلاب اسلامی هژمونی آمریکا و قدرت‌های جهان را برهم زد

خبرگزاری شبستان: نماینده ولی‌فقیه در سپاه با بیان اینکه انقلاب اسلامی جزء موفق‌ترین و مستحکم‌ترین انقلاب‌های دنیاست، گفت: انقلاب اسلامی هژمونی آمریکا و قدرت‌های بزرگ را شکست.

به گزارش خبرنگار سیاسی دفاعی خبرگزاری شبستان، حجت‌الاسلام علی سعیدی، نماینده ولی‌فقیه در سپاه در نشست خبری با اصحاب رسانه در مورد دستاوردها و پیامدهای انقلاب در عرصه قدرت نرم ضمن تبریک سی و پنجمین سالگرد انقلاب اسلامی گفت: به یقین انقلاب اسلامی ایران یکی از پدیده‌های مهم و تأثیرگذار در تاریخ معاصر بوده است که پس از انقلاب کبیر فرانسه و انقلاب اکتبر شوروی توانست تأثیر شگرفی را در عرصه منطقه بر جای گذارد و نظام دوقطبی را به‌هم ریخت و تقسیم‌بندی نظام‌های موجود را تغییر داد.

وی افزود: انقلاب اسلامی مورد جدید و نوینی را با تکیه بر جهان‌بینی توحیدی و وحیانی و ایدئولوژی متکی به اسلام را فراروی بشر قرار داد. انقلاب اسلامی ایران تأثیری بسیار شگرف‌تر از انقلاب اکتبر شوروی و فرانسه در جهان بر جای گذاشت.

حجت‌الاسلام سعیدی اظهار کرد: امروز با گذشت 35 سال از انقلاب ما شاهد گستره حضور و امواج انقلاب اسلامی هستیم تا جایی که کسینجر وزیر خارجه سابق آمریکا تعبیرش از انقلاب اسلامی را وزنه سنگینی عنوان می‌کند که امواج‌اش سراسر جهان را فراگیر شده است.

نماینده ولی‌فقیه در سپاه اظهار کرد: این انقلاب دستاوردهای عظیم و گسترده‌ای در عرصه داخلی و خارجی بر جای گذاشت. امام (ره) با احیای نرم‌افزار توحیدی این نرم‌افزار توحیدی را در پیش روی مردم قرار داد.

وی افزود: امام (ره) با تکیه بر نرم‌افزار بعثت و بازگشت به قانون خداوندی رهبری در قالب نبوت و امامت را پیش روی جهانیان قرار داد.

وی با اشاره به دستاوردهای علمی، دفاعی و فناوری جمهوری اسلامی ایران با گذشت 4 دهه از انقلاب گفت: در عرصه بین‌المللی انقلاب اسلامی توانست بسیاری از فرضیه‌ها را باطل کند. امام ثابت کرد که دین می‌تواند منشأ بزرگ‌ترین حوادث تاریخ باشد.

وی ادامه داد: در طول 20 سال گفت‌وگوی اقسام مختلف مکاتب امام گفتمان اسلامی را مطرح کرد و این حرکت در دنیای اسلام با رهبری امام (ره) آغاز شد. امروز این بیداری اسلامی محصول حرکت امام و انقلاب و تداوم آن به رهبری رهبر انقلاب است. خیزش‌های منطقه‌ای محصول اندیشه و تئوری امام (ره) است.

نماینده ولی‌فقیه در سپاه تصریح کرد: انقلاب اسلامی تأثیر بسزایی در عرصه بین‌المللی بر جای گذاشت. تقابل با نظام سلطه و هژمونی آمریکا از ویژگی‌های انقلاب اسلامی بود. انقلاب اسلامی موفق‌ترین و راسخ‌ترین انقلاب با رهبری امام (ره) و تداوم رهبر انقلاب در سطح جهان است.

وی در مورد حجم و گستره تهدیدات دشمنان علیه انقلاب اسلامی در مقایسه با انقلاب کبیر فرانسه و اکتبر شوروی انقلاب اسلامی موفق‌ترین انقلاب در سطح دنیاست. این انقلاب سالم‌ترین و قوی‌ترین انقلاب معاصر است.

وی ادامه داد: دشمنی‌ها علیه ایران و رهبر انقلاب نشان‌دهنده عمق انقلاب و گستره آن است. برخی انقلاب‌ها ماهیت اقتصادی، فرهنگی و یا آزادی‌خواهی دارند اما انقلاب اسلامی ایران انقلابی تام و تمام و با جامعیت است که استکبارستیز و استکبارزدا است، به همین جهت با طیف‌های گسترده‌ای از مخالفت‌ها مواجه است. انقلاب اسلامی ایران با استبداد داخلی مقابله کرد و با استعمار و استبداد در سطح جهان درگیر شد. مقابله با نظام سلطه و سلطه‌گری از ویژگی‌های انقلاب ماست.

وی ادامه داد: امروز شاهد میزان تأثیر این انقلاب در مقابل استکبارستیزی در عرصه منطقه هستیم. انقلاب اسلامی در شعار و عمل به دنبال استکبارستیزی بود و فلسفه مخالفت‌ها در ماهیت و جوهره انقلاب است که همان استبداد و استعمارستیزی آن است.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر توافق ژنو و به خطر افتادن ماهیت ضداستکباری انقلاب اظهار کرد: ممکن است دشمن چنین هدفی را دنبال کند و چنین تبلیغاتی را هم انجام دهد تا روحیه استکبارستیزی را کاهش دهد اما در نگرش رهبر انقلاب و مسئولان نظام این موضوع نیست که از مبانی و اصول انقلاب و رهبری عقب‌نشینی کنند.

وی ادامه داد: عرصه تقابل متفاوت است، گاهی مصلحت ایجاب می‌کند که به شکل مذاکره و دیپلماسی پیش رود که قوانین دیپلماسی نیز خاص آن است یعنی با حفظ اصول در عرصه بین‌المللی سعی کنیم به خطوط قرمز ما خدشه‌ای وارد نشود. مردان دیپلماسی در زبان و رفتار باید دقت کنند که تعامل در عرصه دیپلماسی به عرصه حضور ما در اندیشه‌ها و افکار عمومی منطقه‌ای لطمه‌ای وارد نکند.

وی در مورد تعامل دولت با سپاه گفت: تعامل ما با دولت در چهارچوب اصول، قواعد و تدابیر ادامه دارد و این موضوع مورد تأکید فرمانده سپاه است. دولتی کمکی نیاز داشته باشد سپاه مضایقه نمی‌کند. گرچه بسیاری از فعالیت‌های دشمن بر روی فعالیت‌های اقتصادی سپاه متمرکز است اما پروژه‌های سپاه به پروژه‌های ملی محدود می‌شود که بخش خصوصی به آن ورود نمی‌کند.

وی گفت: هدف اصلی ما از ورود پروژه‌های اقتصادی درآمدزایی نیست، چه بسا مدت‌ها طول می‌کشد تا هزینه‌ها پرداخت شود، هدف سپاه خدمت‌رسانی به مردم است.

وی با اشاره به خدمات گسترده سپاه در عرصه بهداشتی، راه و جاده و عمرانی در مناطق محروم اظهار کرد: هدف سپاه کسب درآمد نبود و نیست بلکه برکت در جهت وظیفه ذاتی سپاه ایجاب می‌کند که سپاه در عرصه‌های مختلف حضور یابد. وقتی دو شرکت خارجی خود را کنار می‌کشند و از ادامه کار مضایقه می‌کنند باید بازویی باشد تا بتوان با تکیه بر آن به حرکت ادامه داد.

وی گفت: اعداد و ارقامی که در سال 91 برای کارهای عمرانی و خدمات سپاه در مناطق محروم هزینه شده است بسیار بالاست. حجم این خدمات در حوزه‌های مدرسه‌سازی، مسجد، غسال‌خانه، راه و جاده‌سازی امکانات بسیاری را در مناطق محروم فراهم کرده است.

وی در مورد تهدیدات آمریکا و قدرت نظامی او گفت: جنگ با نظام سلطه و استکبار جنگ نامتقارن است اما آنچه جنگ نامتقارن را متوازن می‌کند عنصر معنویت و انگیزه و اراده قوی است. عنصر معنویت از نظر قرآن بسیار تأثیرگذار است و بسیاری از معادلات را تغییر می‌دهد. تجربه ثابت کرده است که اگر انگیزه و معنویت در یک طرف کار قرار گیرد قوی‌ترین سلاح‌ها هم نمی‌تواند پاسخ‌گو باشد.

وی گفت: امروز آمریکایی‌ها ایمان، انگیزه و معنویت ما را تجربه کردند، بنده به عنوان نماینده ولی‌فقیه در سپاه اعلام می‌کنم امروز شرایط ما برای ایستادگی در مقابل هر نوع هجمه‌ای از نظر معنوی از نیروهای دفاع مقدس قوی‌تر است. جوانان ما همان انگیزه و روحیه جوانان سپاه در دفاع مقدس را دارند. آن رکنی که می‌تواند جبهه ما را در برابر جبهه دشمن قوی‌ کند عنصر معنویت است.

وی ادامه داد: آمریکایی‌ها می‌فهمند که تنها عنصر برتری تجهیزات نظامی نیست بلکه عنصر معنویت در نیروهای ما وجود دارد که در نیروهای دشمن این موضوع ممکن نیست. بسیجیان خود را در جبهه حق می‌دانند و رسالت آنها حفظ امانت الهی است.

وی گفت: انقلاب اسلامی در عرصه دفاع از مظلومان و مستضعفان جهان حضوری فعال دارد که در این راستا بسیج و سپاه در راستای بصیرت‌افزایی، اطلاع‌رسانی و شناساندن توطئه‌های نظام سلطه و استکبار گام‌های مؤثری برمی‌دارند، در این زمینه دشمن احساس خطر کرده است. بسیاری از ماهواره‌هایی که در عرصه اطلاع‌رسانی داشتیم دشمن مانع انعکاس اخبار ما شده است تا صدای انقلاب به دنیای اروپا نرسد.

وی در مورد ورود سپاه در مبارزه با مواد مخدر گفت: حیطه فعالیت و مأموریت سپاه مشخص است. در برخی موارد که ضرورت ایجاب کند سپاه وارد می‌شود، در مواردی نیز ورود سپاه سازوکار خاصی را می‌طلبد. برای انجام مأموریت‌های خاص نیازمند بحث، طرح و تصویب آن هستیم.

وی در مورد ارزیابی خود از اجلاس ژنو گفت: نوع حرکت و رفتار ژنو 2 از قبل معلوم بود و نتیجه قابل توجه‌ای نخواهد داشت. آنچه که سرنوشت سوریه را تعیین می‌کند اراده مردم سوریه و دولت سوریه است و تجربه آنها تنها با ایستادگی و مقاومت حکومت و مردم سوریه می‌تواند نقشه دشمن را باطل کند.

وی گفت: استقامت مردم سوریه معادلات را تغییر داد، امروز دشمن می‌داند از طریق نظامی نمی‌تواند این مسئله را حل کند و باید در عرصه سیاست وارد شود. مقاومت سوریه، اروپا و آمریکا و هوادارانش را وادار می‌کند تا خواسته مردم سوریه را بپذیرند. اگر مقاومت انجام گیرد جبهه مقابل ناچار به امتیازدادن است.

پایان پیام/

 

 

 

کد خبر 336124

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha