راه آهن یزد – اقلید؛ رویدادی مهم در حوزه گردشگری استان های یزد و فارس

خبرگزاری شبستان: معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار یزد از راه آهن یزد – اقلید به عنوان رویدادی مهم در حوزه گردشگری استان های یزد و فارس یاد کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از یزد، سید محمد رضا سید حسینی، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار یزد، امروز در بازدید از پروژه خط آهن یزد – اقلید ، از این خط به عنوان رویدادی تاثیر گذار و مهم در حوزه گردشگری استان های یزد و فارس یاد کرد.


وی افزود: با راه اندازی راه آهن یزد - اقلید 300 کیلومتر از مسیر ریلی شیراز – مشهد کوتاه تر می شود.


حسینی اظهار داشت: طول راه آهن یزد – اقلید 274 کیلومتر است که 230 کیلومتر در استان یزد و 44 کیلومتر در استان فارس قرار دارد.


وی افزود: 5 تقاطع غیر هم سطح در طول مسیر در حال ساخت است و تا تابستان امسال 50 کیلومتر از مسیر ریل گذاری خواهد شد.


سید حسینی برآورد پروژه را 409 میلیارد تومان دانست و افزود: با در نظر گرفتن تعدیل ها برآورد نهایی پروژه 700 میلیارد تومان خواهد بود.


وی مدت قرارداد پروژه را با یک سال تاخیر به دلیل کسری اعتبار تا پایان سال 94 دانست و اظهار داشت: تا به حال 8 میلیون متر مکعب خاکریزی و 2 میلیون متر مکعب خاکبرداری در این پروژه اتفاق افتاده است.


این مقام مسئول ادامه داد: 100 کیلومتر از مسیر آماده شن ریزی است که از هفته آینده این امر تحقق خواهد یافت.


معاون استاندار همچنین از انجام 70 درصد از زیر سازی این پروژه در استان یزد خبر داد و افزود: 40 درصد از کل پروژه راه آهن یزد – اقلید اجرا شده است.


وی در پایان با اشاره به بازدید مستمر خود از این پروژه، اظهار امیدواری کرد: با اعطای اعتبار به این پروژه در بودجه سال آینده تسریع در کار صورت گیرد.

 

پایان پیام/

 

کد خبر 336736

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha