نقش برجسته زنان در پیروزی انقلاب باید به نحو مطلوب تبیین شود

خبرگزاری شبستان: مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی مساجد کهگیلویه وبویراحمد نقش زنان در پیروزی انقلاب را غیرقابل انکار دانست و افزود: نقش برجسته زنان در پیروزی انقلاب باید به نحو مطلوب در جامعه منعکس و تبیین شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، حجت الاسلام رضا قاسمی، مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد کهگیلویه وبویراحمد، صبح امروز(8بهمن) در جلسه کارگروه مشورتی و برنامه ریزی واحد خواهران این دبیرخانه، اظهار داشت: زن در اسلام محور اصلی خانواده و همچنین اجتماع است و در واقع قوام و پایداری خانواده و اجتماع در گرو وجود بانوان ماست.

 

وی با بیان این که زنان نه تنها در انقلاب اسلامی نقش بزرگی ایفاکردند؛ بلکه در تثبیت نظام و تداوم انقلاب رکن اساسی بوده اند، افزود: این قشر با حضور در صحنه های مختلف انقلاب اسلامی توطئه های دشمنان را هم پای مردادن در عرصه های مختلف نظامی، اقتصادی، فرهنگی و .. خنثی کردند.

 

حجت الاسلام قاسمی با بیان این که تشکیل نظام اسلامی برکات و دستاوردهای بزرگی برای بانوان ایران داشته است، بیان کرد: تحول فکری، فرهنگی، اجتماعی و سیاسی و حضور همراه با عزت و کرامت زنان در عرصه های مختلف علمی، اقتصادی و فرهنگی از جمله این دستاوردها است.


این مسئول عنوان کرد: زنان همدوش با مردان سهم عمده ای در پیروزی انقلاب اسلامی دارند که مهم ترین نقش زنان در این پیروزی، تربیت جوانان غیور و فداکاری بود که جان خویش را تقدیم ارزش های اسلامی، میهن و ولایت فقیه کردند.

 

وی به دستاوردهای انقلاب اسلامی در خصوص بانوان اشاره کرد و افزود: انقلاب اسلامی با الهام از دین آسمانی اسلام، زن را وارد عرصه های مختلف اجتماعی کرده و به او عزت و کرامت بخشید.

 

قاسمی ابراز داشت: حضرت امام زن را همچون مرد در پیشگاه خلقت دانسته و از نظر ایشان زن و مرد هر دو انسان هستند و هر دو توان رسیدن به بالاترین مراحل رشد و کمال را دارند.

 

مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد کهگیلویه وبویراحمد بر ضرورت گرامی داشت ایام و مناسبت های ملی و مذهبی تاکید کرد و افزود: دهه فجر فرصت ارزنده‌ ای برای مرور و بازخوانی انقلاب اسلامی و دستاوردهای ناب آن است و انقلاب اسلامی ایران به عنوان بزرگترین رخداد قرن حاضر، دنیا را تحت تاثیر قرار داد و اکنون نیز به الگویی برای ملت های مسلمان جهان تبدیل شده است.

 

حجت الاسلام قاسمی، هدف از برگزاری جلسه را ترویج و اشاعه فرهنگ مسجدمحوری توسط خواهران و واکاوی بیشتر در باب عمران معنوی مساجد اعلام کرد.

 

وی از خواهران شرکت کننده خواست فعالیت های فرهنگی، هنری، دینی و مذهبی خود را در قالب کار تشکیلاتی و با مشارکت همدیگر انجام دهند.

 

کارشناس امور بانوان دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد کهگیلویه و بویراحمد هم در این نشست با بیان این که بانوان نقش اساسی در حفظ و تداوم انقلاب اسلامی ایران دارند به سخنان امام خمینی (ره) درخصوص بانوان اشاره کرد و گفت: ما نهضت خودمان را مدیون بانوان می ‌دانیم و بانوان در پیروزی انقلاب نقش موثری داشتند.
 

 

مهناز تیرزه با بیان این که بانوان همواره مدافع ارزش ها و مقدسات هستند، به تاکیدات امام خمینی(ره) در خصوص حضور بانوان در صحنه انقلاب به ویژه در تظاهرات علیه رژیم ستم شاهی اشاره کرد و افزود: امام عقیده داشت بانوان هم باید در سرنوشت کشور خود دخالت داشته باشند.


وی با اشاره به اینکه زن محور و پناهگاه و ملجا خانواده است سعادت جامعه را درگرو تربیت درست فرزندان جامعه به دست مادران آن جامعه دانست و اظهار داشت: بانوان محور خانواده هستند همان‌ گونه که مردها در امور کشور دخالت دارند و باید جامعه خودشان را حفظ کنند، بانوان هم باید جامعه را حفظ کنند.

 

تیرزه از خواهران شرکت کننده خواست فعالیت ها و برنامه های ادارات خود که قابلیت اجرایی در مساجد را دارند در این مکان های مقدس برگزار کنند.

 

بنابراین گزارش؛ در ادامه کارشناسان امور خواهران دستگاه های اجرایی کهگیلویه وبویراحمد در زمینه فعالیت های حوزه بانوان سازمان مربوطه به ارائه گزارش پرداختند.

 

گفتنی است، تشکیل کانون تخصصی «مشاوره»ویژه زنان بی سرپرست و کم بضاعت در یکی از مساجد با مشارکت دبیرخانه کانون های فرهنگی مساجد استان، امور زنان و خانواده استانداری، برگزاری همایش بزرگ «حجاب زیبا»با مشارکت امور زنان و خانواده استانداری، برگزاری کارگاه اخلاق و برگزاری کلاس های آموزش خانواده با مشارکت امور بانوان بنیاد شهید استان از جمله تصمیمات اتخاذ شده در این نشست بود.

 

پایان پیام/

 

کد خبر 336972

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha