اجرای بیش از 500 برنامه فرهنگی در کانون های مساجد کهگیلویه وبویراحمد

خبرگزاری شبستان: مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد کهگیلویه وبویراحمد از اجرای بیش از 500 برنامه فرهنگی و هنری در کانون های فرهنگی مساجد این استان خبر داد.

حجت الاسلام رضا قاسمی، مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد کهگیلویه وبویراحمد در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان با بیان این که به طور قطع دهه فجر انقلاب اسلامی یکی از مقاطع بسیار مهم تاریخ ملت ایران و بشر است، گفت: در دهه فجر انقلاب اسلامی روند و سیری که در حرکت جهان بشری بود و یک روند همسو با دنیای استکباری و استعماری بود در تاریخ بشر تغییر پیدا کرد.

حجت الاسلام قاسمی افزود: در جریان انقلاب اسلامی مساجد به عنوان یکی از عوامل مؤثر و مهم در ایجاد و شکل گیری نهضت اسلامی و زمینه ساز گسترش این جریانات و تحولات انسانی بوده است.

 

وی اظهار داشت: مسجد نه تنها در شکل دهی مبارزه علیه ظلم و استبداد نظام شاهنشاهی نقش مهمی را ایفا کرده؛ بلکه در عرصه های مختلف دفاع و صیانت از اسلام ناب محمدی (ص) و فرهنگ و اعتقادات دینی مردمان این مرزو بوم جایگاهی بسیار رفیع و بی بدیل داشته است.

 

این مسئول ادامه داد: نقش کلیدی مساجد در پیروری انقلاب اسلامی به قدری گسترده بود که رژیم، درب برخی از مساجد را بست، البته حکومت نتوانست مانع کارآیی مسجد شود و مساجد به پایگاه انقلاب و مرکز نشر آموزه های اسلامی و محل وحدت نیروهای انقلابی تبدیل شد.

حجت الاسلام قاسمی عنوان کرد: مساجد همواره در طول 35 سال گذشته نقش مهم و به سزایی در ادامه روند انقلاب و تداوم آن داشته و هم اکنون نیز در برگزاری مراسم دهه فجر باید از این ظرفیت بزرگ استفاده کرد.

 

وی در ادامه به وظیفه کانون های فرهنگی مساجد جهت گرامی داشت جشن های پیروزی انقلاب اشاره و از اجرای بیش از 500 برنامه فرهنگی و هنری در کانون های فرهنگی مساجد این استان خبر داد.


مسئول نمایندگی خبرگزاری شبستان در کهگیلویه وبویراحمد، برگزاری جشن انقلاب در بیش از 410 کانون فرهنگی و هنری را از جمله برنامه های این مجموعه در استان عنوان و افزود:مراسم شعرخوانی با موضوع انقلاب و با حضور شعرای استانی در یاسوج برگزار می شود.

 

قاسمی، برگزاری مسابقه کتابخوانی، نمایشگاه عکس، برگزاری شب های خاطره، اعزام روحانیون و مبلغین به نقاط مختلف استان با همکاری سازمان تبلیغات، نمایشگاه عکس، نمایشگاه کتاب، افتتاح کانون های جدبدالتاسیس، توزیع اقلام فرهنگی و شرکت در رژه موتوری لحظه ورود امام خمینی(ره) به میهن را از جمله برنامه های اجرایی دهه فجر امسال عنوان کرد.

 

وی، برگزاری مسابقات فرهنگی در مساجد، مسابقات فوتسال جام انقلاب، برگزاری نشست های تخصصی با موضوع انقلاب اسلامی، شرکت فعالانه اعضای کانون های فرهنگی مساجد استان در راهپبمایی 22 بهمن و اجرای دهها برنامه فرهنگی و مذهبی در مساجد و کانون های فرهنگی این استان را از دیگر برنامه های اجرایی در این استان برشمرد.


مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد کهگیلویه وبویراحمد گفت: ثبات ارزش های اسلامی در گرو برگزاری همین مناسبت های مذهبی و انقلابی است که با حضور پرشور مردم تحقق پیدا می کند.

 

پایان پیام/
 

کد خبر 336990

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha