تسریع همکاری کمیته امداد و سازمان ملل

خبرگزاری شبستان: مدیرکل توسعه ارتباطات با ایرانیان و مجامع بین المللی کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: همکاری کمیته امداد با سازمان ملل متحد وارد عرصه جدیدی شده و سرعت بیشتری به خود گرفته است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قزوین، سید حامد عظیمی در دیدار با نماینده سازمان ملل با نماینده ولی فقیه در استان قزوین که پیش از ظهر امروز (8 بهمن) در دفتر امام جمعه قزوین برگزار شد، بیان کرد: کمیته امداد امام خمینی (ره) یکی از سازمان هایی است که در خدمت رسانی به نیازمندان و اقشار آسیب پذیر، طی سال های طولانی فعالیت کرده است و در این بین در عرصه تعامل و همکاری با مجامع و سازمان های بین المللی ارتباطات خوبی را ایجاد کرده که در این میان ارتباط مناسبی نیز با سازمان ملل دارد.
 

وی ادامه داد: با حضور آقای جری لوئیس (نماینده سازمان ملل) همکاری های کمیته امداد و سازمان ملل وارد عرصه جدیدی شده است و البته ایشان همزمان رئیس برنامه (undp) نیز در ایران هستند که رویکرد اصلی این بخش، کاهش فقر و فقرزدایی در کشورهای مختلف است و زمان حضور در تهران، ارتباط خوبی را با کمیته امداد ایجاد کرده اند.
 

مدیرکل توسعه ارتباطات با ایرانیان و مجامع بین المللی کمیته امداد اضافه کرد: خوشبختانه همکاری امداد با سازمان ملل متحد وارد عرصه جدیدی شده و سرعت بیشتری به خود گرفته است و در نتیجه اولین بازدید استانی نماینده سازمان ملل در ایران برای استان قزوین تنظیم شد تا پروژه های مختلف فقرزدایی را بررسی کنند.
 

در ادامه نماینده ولی فقیه در استان قزوین بیان کرد: در ایران اسلامی حکومتی وجود دارد که زیرسایه اسلام تشکیل شده و در واقع اسلام، می خواهد قرآن را در دنیا حاکم کند تا احکام الهی در سراسر جهان برای مردم نجات بخش باشد.
 

آیت الله هادی باریک بین افزود: قران کتاب نجات بخش برای بشریت است که موجبات سعادت انسان را در دنیا و آخرت فراهم می کند.
 

وی اعلام کرد: در حدیث قدسی آمده است که خداوند متعال به پیامبر گرامی اسلام (ص) می فرماید تا به فقرا کمک کنند و در این حدیث خداوند می فرماید مردم بر دو دسته اغنیا و فقرا هستند و در این میان متمکنین و ثروتمندان وکیل خدا هستند تا فقرا را یاری کنند و در واقع در این حدیث، خداوند متعال فقرا را عیال ثروتمندان می خواند و بر اساس اعتقادات ما اگر کسی وکیل خدا باشد و کاری که باید انجام دهد را انجام ندهد در روز قیامت، مورد مواخذه الهی قرار می گیرد.
 

نماینده ولی فقیه در استان قزوین تأکید کرد: کمیته امداد امام خمینی و سایر نهادهای خیریه برای رسیدگی به فقرا در کشور اسلامی ما تأسیس شده اند و خوشبختانه کمیته امداد خدمات خوبی را داشته است.
 

وی یادآور شد: در حالی که سازمان ملل حقوق مردم را پایمال می کند خوشحال هستیم، برخی چهره های این چنینی به دنبال حمایت از فقرا و نیازمندان هستند تا صلح برقرار شود.
 

انتهای پیام/

کد خبر 337103

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha