زدودن فقر از جامعه مهمتری مسئولیت کمیته امداد امام خمینی (ره) است

خبرگزاری شبستان: معاون سیاسی امنیتی استاندار همدان گفت: زدودن فقر از جامعه یکی از مسئولیت های اصلی کمیته امداد امام خمینی (ره) است که از طریق مشارکت های مردمی صورت می گیرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از همدان، محمدابراهیم الهی تبار، معاون سیاسی، امنیتی استاندار همدان بعدازظهر امروز(8 بهمن) در نشست هم اندیشی مسئولان دستگاه های اجرایی با کمیته امداد امام (ره) همدان گفت: زدودن فقر از جامعه یکی از مسئولیت های اصلی کمیته امداد امام خمینی (ره) که در این راستا می توان از ظرفیت های مردمی استفاده کرد.
 

وی افزود: مدیران به جای توزیع ثروت باید به سمت تولید ثروت بروند که اگر در این زمینه شاخص ها برای توسعه اقتصادی برتر باشد می توانند حرکت های خوبی انجام دهند.
 

وی تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران در 35 سال گذشته از طریق توطئه های مختلف از جمله جنگ، تحریم و مسایل هسته ای، با پشتیبانی مردم و با هدایت های مقام معظم رهبری همه مشکلات را پشت سر گذاشته است.
 

معاون سیاسی، امنیتی استاندار همدان ابراز کرد: خدمت به محرومین و نیازمندان یک توفیق الهی است و فعالیت در این زمنیه رضایت خداوند و بندگان خدا را در پی دارد.
 

43هزار و 143 خانواده تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) همدان هستند
علیرضا ابراهیمی، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) همدان نیز گفت: 43 هزار و 143 خانواده در استان تحت پوشش کمیته امداد هستند واین خانواده ها شامل 84 هزار و 364 نفر می شوند.
 

وی افزود: توجه به امور محرومان و زدودن فقر، توانمندسازی محرومان، اعتماد سازی و توسعه مشارکت ها از جمله برنامه های این نهاد است.
 

وی تصریح کرد: توسعه مشارکت های مردمی نیز باید به عنوان عامل سوم برای جذب کمک های مردمی و فعالیت های خیریه مورد توجه دست اندر کاران این نهاد قرار گیرد.
 

ابراهیمی گفت: با توجه به اینکه این نهاد مقدس با آسیب های مختلف اجتماعی روبرو است لذا افراد فعال در این نهاد نیز باید مجهز به روحیه ای سرشار با معنویت باشند چرا که کار آنان از ظرافت و لطافت خاصی برخوردار است.
 

وی اظهار داشت: بیکاری، حاشیه نشینی به دلیل مهاجرت بی رویه از روستاها، افزایش طلاق و اعتیاد از جمله آسیب ها و تهدیدهای این نهاد برای مددجویان است.
 

ابراهیمی افزود: از ابتدای طرح خودکفایی مددجویان تا پایان سال 91 ، 53 هزار و 846 مورد وام خوداشتغالی به مددجویان واگذار شده است.
 

وی اظهار کرد: 12 هزار و 76 دانش آموز و دانشجو و 8 هزار و 12 یتیم در استان همدان تحت پوشش حمایت های کمیته امداد هستند.
 

پایان پیام/

 

کد خبر 337171

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha