رونمایی از مستند زندگی کم سن ترین شهید دفاع مقدس در استان یزد

خبرگزاری شبستان: سرپرست حوزه هنری استان یزد از رونمایی مستند زمستان آن سال ها روایت کننده زندگی کم سن ترین شهید دفاع مقدس همزمان با ایام الله دهه فجر در این استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از یزد، سید ناصر امامی میبدی، سرپرست حوزه هنری استان یزد، امروز ( 9 بهمن) در نشستی ضمن تبریک فرا رسیدن ایام الله دهه فجر در تبیین برنامه های ای مرکز در 35 سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی گفت: برنامه های متنوعی جهت اجرا در این ایام توسط این مرکز تدارک دیده شده است.


وی هدف از اجرای این برنامه ها را ایجاد فضایی شاد و با نشاط در سطح جامعه دانست و گفت: به دنبال آن هستیم تا در سایه این برنامه ها آرمان ها و دستاوردهای انقلاب اسلامی را در بین نسل جوان ترویج کنیم.


امامی با تاکید بر لزوم انتقال خاطرات مبارزین انقلاب به نسل جوان جامعه، گفت: مهمترین رویکرد این مرکز تولید آثار متنوعی در حوزه انقلاب و شهدا می باشد.


وی با اشاره به ساخت مستند زمستان آن سال ها اظهار داشت: این مستند روایت کننده زندگی کم سن ترین شهید دفاع مقدس، شهید محمد حسین ذوالفقاری می باشد که در ایام الله دهه فجر با حضور آیت الله اعرافی امام جمعه میبد و رئیس جامعه المصطفی العالمیه و خانواده شهید در شهرستان میبد رونمایی و اکران می شود.


سرپرست حوزه هنری استان یزد، رونمایی از سه کتاب تولیدی این مرکز به نام های "فصل اطلسی ها اثر احمد رضا قدیریان، "یک نفر دارد صدایت می زند" سروده طوبی زارع و مجموعه شعر "به تو فکر می کنم" اثر مطهره باغستانی را از دیگر برنامه های این نهاد در این دهه اعلام کرد.


وی از چاپ دو اثر ارزشمند درباره انقلاب اسلامی در استان خبر داد و افزود: کتاب های "اعلامیه های انقلابی در یزد" و "روزشمار انقلاب در یزد" توسط این مرکز در دست چاپ است و به زودی منتشر می شود.


امامی با اشاره به اجرای نمایش "کاریزما" از تولیدات این مرکز در سی و دومین جشنواره بین المللی تئاتر فجر گفت: نخستین جشنواره استانی شعر و داستان جوان سوره، جشنواره وبلاگ نویسی با موضوع انقلاب اسلامی، سه اجرای نمایشنامه خوانی و نمایش طنز "بی بی" در این ماه برگزار خواهد شد.


وی اضافه کرد: دیدار با خانواده معظم شهدای هنرمند، تقدیر از برخی پیشکسوتان و فعالان عرصه هنر و ادب استان، برپایی نمایشگاه خوشنویسی با خودکار با موضوع انقلاب اسلامی، برپایی ایستگاه نقاشی کودک و نوجوان در مسیر راهپیمایی یوم الله 22 بهمن در یزد، انتشار لوح فشرده سخنرانی حجت الاسلام اصفهانیان با موضوع تبیین هنر اسلامی، برگزاری کارگاه نمایشنامه نویسی، توزیع اقلام فرهنگی و ... از دیگر برنامه های این نهاد در دهه فجر انقلاب اسلامی است.
 

پایان پیام/

کد خبر 337587

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha